לנעם שר־אבי לא היתה נגיעה להוראה כשהגיע לפני שמונה שנים לבית ספר אמי"ת עמיחי ברחובות, כדי לשמש כראש תחום המתמטיקה. "אחרי תשע שנים בהייטק הגעתי לישיבה שבה היה שינוי תרבותי שהקדים את זמנו באותה התקופה", מספר שר־אבי.
1 צפייה בגלריה
נעם שר-אבי
נעם שר-אבי
נעם שר-אבי
(פרטי)
קראו גם:
בבית הספר לומדים כ־450 תלמידים בכיתות ז'-י"ב והתקבלה החלטה להגדיל את מספר הניגשים לבגרות 5 יחידות במתמטיקה. "זה היה הודות לתמריצים שהציע שר החינוך דאז נפתלי בנט", מסביר שר־אבי, "אבל בעיקר כי לא נרתענו לצאת למסע גם עם תלמידים שיועדו לשלוש יחידות".
משנת 2015 ועד שנת 2018 עלה שיעור הניגשים ל־5 יחידות בגרות במתמטיקה מ־22 אחוז ל־54 אחוז, עלייה של יותר ממאה אחוז. "היו תלמידים שהתקשו, אבל אני מאוד נזהר מלחרוץ גורלות, היו סיפורים מדהימים של תלמידים שעברו משלוש לארבע ולחמש וסיימו בציונים גבוהים".
שר־אבי מסביר שבבית הספר לא נרתעים מעבודה קשה, "אין מצב שרואים ציונים נמוכים ואומרים 'לילד הזה אין סיכוי'".
את ההסבר לעלייה יוצאת הדופן במספר הניגשים לחמש יחידות הוא מסביר בהתעקשות, "המורה הוא לא ישות שמקריאה חומר", אומר שר־אבי, "התלמיד חוקר ומתחבר לדברים שמעניינים אותו. יש אמונה בתלמיד, עידוד וגם חליפה אישית לכל תלמיד ולמידה עם כלים דיגיטליים".
בכובעו השני שר־אבי הוא גם קוסם, תחום אליו הגיע במסגרת עבודתו בהייטק. "כחלק ממה שנקרא תרומה לקהילה בעבודה בהייטק הכשירו אותנו להיות ליצנים רפואיים בבתי חולים. כשראיתי את האושר בעיני הילדים והמבוגרים החלטתי לשדרג את הקונספט ולהפוך לקוסם רפואי שעושה טריקים שמלהיבים את הילדים. משם הדרך היתה קצרה והתחלתי להופיע וגם התלמידים נהנים מתרגילי קוסמות".
כשכל חבריו למקצוע הקוסמות מצאו עצמם ללא עבודה בהופעות, למזלו של שר־אבי הוא המשיך לעבוד במשרת היום שלו כמורה, "הפגיעה היתה קשה, אבל אני האחרון שיכול להתלונן", הוא מסכם בחיוך ומקווה שישוב בקרוב להופיע, ולא רק בפני תלמידיו.