ההייטקיסטים, אנשי הריקוד, מאלפי הכלבים והאופים שבדרך. בתי הספר התיכוניים ברחובות מתחרים על לב התלמידים ומציגים מגמות ייחודיות ומסקרנות.
קראו גם:

לפתוח אלונקות

קריית החינוך אמי"ת המר ברחובות: מכינה קדם צבאית
6 צפייה בגלריה
אמי"ת המר. סדנת זוגיות ותוכנית כושר קרבי | צילום פרטי
אמי"ת המר. סדנת זוגיות ותוכנית כושר קרבי | צילום פרטי
אמי"ת המר. סדנת זוגיות ותוכנית כושר קרבי
(פרטי)
בקריית החינוך אמי"ת המר חלמו כבר שנים להקים מכינה קדם צבאית שתפעל בכיתה י"ב בתוך התיכון. הקורונה חייבה אותם לזרז את התהליך. "בשנה שעברה היה קושי לבדוק מסגרות המשך. הקורונה צמצמה את החיים החברתיים בשכבה בשל המעבר החלקי ללמידה מרחוק והרגשנו שחייבים לפצות על כך בפעילות המכינה", מסביר רפי מימון, מנהל קריית החינוך. "אנחנו גם מרגישים כל שנה ששנת הלימודים בכיתה י"ב לא תמיד מנוצלת מספיק, ואם השנה הזו תהפוך להיות משמעותית היא תיתן לתלמידים כלים להמשך. בפעם הראשונה בארץ יפתחו התלמידים אלונקות כבר בכיתה י"ב".
בשנת המכינה יעסקו התלמידים בנושאי הכנה לחיים, בהם סדנאות בכלכלה, סדנאות זוגיות, אימון אישי, תוכנית כושר קרבי, התנדבות בקהילה ועוד. ברוח המכינות יתקיימו מסעות אלונקה, ימי גיבוש ומסעות משמעותיים בכל הארץ.
"הצורך החינוכי הנדרש ביותר היום הוא פיתוח מיומנויות וכישורים של בני הנוער לקראת העתיד", אומר הרב אבי שיש, מנהל התיכון. "כיתה י"ב לא יכולה להיות רק לימודים וציונים, אלא גם משמעותית לנשמה ולעתיד. לצורך כך בית הספר מכשיר את המחנכים והמורים ועוסק בנושאים שהתלמידים מבקשים".
האם אין כאן פגיעה במסגרות הקיימות ותלמידים לא ירגישו שהם מיצו את סיפור המכינה? מימון מאמין שחוויית המכינה בתיכון תהיה מזמנת ומרתקת, "כך שהרבה יותר תלמידים יבקשו ללכת למסגרות קדם־צבאיות".

ידידו הטוב של התלמיד

בית ספר "מדעים" ברחובות: חקלאות בהתמחות כלבנות
6 צפייה בגלריה
מדעים. לכל קבוצה יש כלב | צילום פרטי
מדעים. לכל קבוצה יש כלב | צילום פרטי
מדעים. לכל קבוצה יש כל
(פרטי)
אוהבים בעלי חיים? במגמת הכלבנות בבית ספר "מדעים" לומדים 5 יחידות בכלבנות. "התלמידים מכירים את הכלב, את הביולוגיה שלו וגם נוגעים בנושאים שקשורים בחקלאות", מסבירה הילה שחף, מנהלת בית הספר. "בחלק המעשי הכיתה מחולקת לשתי קבוצות ולכל אחת יש כלב משלה. התלמידים לומדים איך לגשת אליו וגם מעט אילוף. השנה התלמידים היו אמורים לצאת לביקור ביחידת עוקץ, שם שירת המורה המוביל של המגמה ושם הוא משרת במילואים עד היום. בגלל הקורונה הדבר לא התאפשר, אבל אנחנו מקווים שבשנה הקרובה הדבר יתאפשר".

משהו טוב למישהו

בית ספר "רון ארד" ברחובות: יזמות חברתית
מגמת היזמות החברתית נפתחה בבית ספר "רון ארד" לפני שלוש שנים, אחת מתוך שש מגמות יזמות חברתית ברחבי הארץ, כשהמטרה היא לחבר את בני הנוער לעולם שסביבם. "הם מקבלים ידע תיאורטי במדעי החברה, בכלכלה ובנושא הפערים בחברה הישראלית. כל תלמיד בוחר פרויקט שבו יפעל, ונדרש ליזום מהלך ארגוני או טכנולוגי ולממש אותו", מסבירה קרן שחל, מנהלת בית הספר. "בשנים קודמות היו פרויקטים של הנגשת אירועי תרבות לאוכלוסייה מוחלשת, קידום בית ספר ירוק והקמת חדר בבית הספר ובו כלי כתיבה למי שאין לו.
"התלמידים עורכים סיורים לפריפריות כדי להכיר סוגים שונים של אוכלוסיות בארץ. במתנ"ס של כפר גבירול התלמידים הקימו חדר שיהווה תשתית לספרייה עתידית והכינו כריכים במסגרת מיזם 'כריך למי שצריך' ברחובות", מספרת שחל.

המאסטר שף הבא

בית ספר "עתיד" ברחובות: אפייה מלונאית
6 צפייה בגלריה
עתיד. מכינים פיצות לתלמידי בית הספר | צילום פרטי
עתיד. מכינים פיצות לתלמידי בית הספר | צילום פרטי
עתיד. מכינים פיצות לתלמידי בית הספר
(פרטי)
עשר יחידות הלימוד במגמת האפייה המלונאית כוללת חמש יחידות מעשיות וחמש תיאורטיות. בסיום הלימודים התלמידים מקבלים תעודת הסמכה טכנולוגית של משרד החינוך.
"התלמידים מחלקים את הזמן בין מדעי התזונה להכשרה מעשית", מסבירה אילת ורד, מנהלת בית הספר. "יש לנו בבית הספר קונדיטוריה ממש כמו במאסטר שף. זה תחום עם ביקוש מאוד גדול בשנים האחרונות, בהשפעת תוכניות האוכל בטלוויזיה. התלמידים אופים הכל: עוגות, מאפים, לחמים, סופגניות וכמובן פיצות שאותן הם מחלקים לתלמידי בית הספר. "התלמידים לומדים את יסודות האפייה ובחומר התיאורטי נוגעים גם בתחום המלונאות ועושים דברים יוצאי דופן".

ברוכים הבאים לעידן הרובוטים

בית ספר השיטה (הפתוח) ברחובות: מכטרוניקה
מגמת מכטרוניקה היא שילוב של מכאניקה ואלקטרוניקה ב־10 יחידות לימוד. המגמה מקנה נקודות זיכוי במוסדות הלימוד הגבוהים. "כבר עם הכניסה שלי היה לי כמנהלת ולהורי בית הספר חשוב להכניס מגמות טכנולוגיות לבית הספר הפתוח, כדי לתת מענה לאתגרים כלכליים עתידיים של תלמידי בית הספר", מסבירה גילי אלון, מנהלת בית ספר השיטה.
"המגמה נפתחה לפני שנתיים, והרעיון הוא לעסוק בשיא הטכנולוגיה ולהתחבר למציאות המאה ה־21. התלמידים עורכים סיורים במפעלים, בכנסים ובהרצאות בתחום, כל המערכות סביבנו הן רובוטיות ורוב הפיתוחים העתידיים יעסקו בנושא הזה, מה שמאוד מחבר תלמידים לנושא", מסביר מנהל המגמה דורון לוין. "התלמידים צריכים להשלים פרויקט פיזי, שסביבו יש הליך למידה, המונע מהמוטיבציה של התלמידים. הם רוצים לראות את הפרויקט שלם ומתפקד ונכנסים להליך למידה מעמיק שחלקו הגדול נעשה עצמאית".
בין היתר תלמידי המגמה עסקו בפרויקטים של פיתוח משחקים עבור תלמידי בית ספר "עידוד" ברחובות לילדים בעלי צרכים מיוחדים, "היה לנו מאוד חשוב שהתלמידים לא יפתחו פרויקט מנותק מהעולם, אלא כזה שמחבר את תהליכי הלמידה למוצר ממשי שיש לו ערך מוסף ותרומה לחברה", אומרת אלון.

אנשי העולם הגדול

בית הספר אמית הלל ברחובות: דיפלומטיה באנגלית
מגמת דיפלומטיה באנגלית בבית ספר אמית הלל בנויה מ־10 יחידות: חמש באנגלית וחמש ביחסים בינלאומיים ובגישור על פערים בין־תרבותיים.
6 צפייה בגלריה
(אמי"ת הלל בנות. ייצגו את רחובות | צילום: דוברות עיריית רחובות)
"הערך המוסף של השיעורים הוא שתלמידות נדרשות לדבר באנגלית", מסבירה מירי גיל, מנהלת בית הספר אמית הלל. "הן יוצאות לסיור מוזיאוני בארץ ונפגשות עם דמויות מחו"ל בזום, הן נחשפות לסיטואציה של דיון בנושא של הקורונה והאופן שבו העולם מתמודד איתה", היא מסבירה. "העולם תובע מאיתנו להפגיש את התלמידים ולחשוף אותם לעולמות רב־תרבותיים, לדעת אנגלית ושפות. הגלובליזציה מייצרת הזדמנויות פז בקרב תלמידים ומאפשרת להם גם להיחשף, גם ללמוד וגם להתנסות ולחוות".
המגמה שמה דגש על ניהול דו־שיח באנגלית ברמה הגבוהה ביותר. "תלמידות יכולות לסיים חמש יחידות אנגלית אבל כשמבקשים מהן לדבר הן מתחילות לגמגם. פה הן נחשפות לעולם ולמורכבות, לומדות איך מפרקים קושי, איך מייצרים שיח דיפלומטי עם פערים ואיך מנהלים דיון עם שונות מובהקת. דווקא במציאות שבה אנחנו נמצאים, זה הדבר הנכון ובעל הערך".

בלט והיפ־הופ

בית ספר קציר ברחובות: מחול
6 צפייה בגלריה
קציר . ”להיות מצוין זו תרבות”
קציר . ”להיות מצוין זו תרבות”
קציר . ”להיות מצוין זו תרבות”
(פרטי)
מגמת הדגל של בית ספר קציר ברחובות כבר למעלה מ־20 שנה היא מגמת המחול ששמה הולך לפניה כל הדרך אל 10 יחידות הלימוד. תלמידים מכיתה ז' ועד י"ב לומדים במגמה את כל סגנונות הריקוד: ג'ז, מחול מודרני, היפ־הופ ובעיקר בלט קלאסי.
"זו מגמה על־אזורית ומגיעים אליה בנים ובנות מכל האיזור", מסבירה מרסל שמואלי, מנהלת בית הספר. "מבחינתנו זו מגמת מצוינות. אנחנו מאמינים שכשתלמיד עושה משהו שהוא אוהב ושנותן לו סיפוק רב, הוא מחויב למצוינות, משקיע יותר, מנהל את הזמן נכון ובמקביל משקיע בלימודים שלו, כי להיות מצוין זו תרבות".
תלמידי המגמה מופיעים בסוף השנה בהיכל התרבות, משתתפים בתחרויות ארציות ובאירועים של בית הספר. בכיתה י"ב יש פרויקט גמר גדול שבו התלמידים צריכים, כחלק מבחינת הבגרות, לחבר ריקוד בעצמם בשיתוף תלמידים אחרים. "כשתלמידים עושים משהו בחדווה, הם משרים הנאה על כל תהליך הלמידה שלהם ואז מסוגלים להתמודד עם כל הקשיים".

הכינו את הסטטוסקופ

אורט ברחובות: מדעי הרפואה
6 צפייה בגלריה
אורט רחובות. הסמכה בעזרה ראשונה
אורט רחובות. הסמכה בעזרה ראשונה
אורט רחובות. הסמכה בעזרה ראשונה
(פרטי)
השנה לראשונה, בשיתוף בית חולים קפלן, תיפתח מגמת הרפואה של בית ספר אורט. "המגמה מתאימה לתלמידים שיש להם אוריינטציה רפואית, ומי שמעביר חלק מהקורסים הוא רופא", מסביר אבי סער, מנהל קריית החינוך אורט רחובות. "הלימודים הם ברמת 5 יחידות מוגבר, וניתן גם להגיע במגמה ל־20 יחידות. כחלק מהסילבוס התלמידים מחויבים לעבור קורס במד"א והם מוסמכים במסגרת הלימודים גם כמגישי עזרה ראשונה. הקמנו מעבדה ורכשנו ציוד יקר מאוד. בתום הלימודים הם אמנם לא יוכלו להיות רופאים, אבל מי שזהו תחום ההתעניינות שלו, בהחלט יקבל מענה. בנוסף, ניתנת להם העדפה בקבלה לחיל הרפואה, בכפוף לציונים ולהישגים".
לכל העדכונים - חדשות רחובות