בעיריית רחובות הבטיחו שינויים בהתנהלות "חוויות", אך הקיץ בפתח וגם השנה נשמעת מחאה מצד הורים על מחירי הקייטנות שלה.
1 צפייה בגלריה
"מפגיזים במחירים"
"מפגיזים במחירים"
"מפגיזים במחירים"
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
בימים אלה ההרשמה בעיצומה וקשה שלא לשים לב לפערים בין המחירים ברחובות לערים אחרות. כך למשל, עבור מחזור א' של הקייטנות בגני הילדים ברחובות משלמים ההורים 300 שקל לקייטנת בוקר, ו־1,125 שקל לקייטנה עם צהרון. לשם השוואה, עבור אותה קייטנה משלמים בחולון 200 שקל לקייטנת בוקר ו־750 שקל עבור קייטנה עם צהרון ובראשון לציון נדרשים ההורים לשלם 300 שקל עבור קייטנת בוקר ו־975 שקל עבור קייטנה עם צהרון.
גם במחזור ב' קיימים פערים משמעותיים בין רחובות לערים אחרות, אך לאו דווקא במחירים אלא במספר הימים. כיוון שהמחזור הראשון מסתיים ב־22 ביולי, הורים רבים זקוקים לקייטנה נוספת. ברחובות מחזור ב' מסתיים כבר בסוף חודש יולי ועליו נדרשים ההורים לשלם תוספת של 275 שקל עבור קייטנת בוקר ו־550 שקל עבור קייטנה עם צהרון. מי שירצה להמשיך למחזור ג' שמתקיים בסך הכל עד 5 באוגוסט, ישלם 275 שקל עבור קייטנת בוקר ו־550 שקל עבור קייטנה עם צהרון.
ומה קורה בערים אחרות? בחולון נדרשים ההורים לשלם 875 שקל לקייטנת בוקר ו־1,283 שקל עבור קייטנה עם צהרון, אך הקייטנה בחולון צפויה להימשך עד 9 באוגוסט - ארבעה ימים יותר מרחובות, כאשר בעירייה שם הודיעו כי יסבסדו גם את המחיר למחזור ב'. בראשון לציון המשיכו את הקייטנה עד ל־12 באוגוסט, כאשר קייטנת בוקר עולה 825 שקל וקייטנה עם צהרון עולה 1,527 שקל.
אין ספק שמחזורי ב' יקרים יותר, אך אם אתם לא עובדי חינוך סביר להניח שגם בחודשי יולי־אוגוסט אתם זקוקים למסגרת עבור הילדים. "כל שנה אותו סיפור, חוויות מפגיזים במחירים", אומרת אם לילד מגן בשכונת המדע. "כמדי שנה גם הפעם אנחנו קהל שבוי. אני לא מבינה למה לא להציע מלכתחילה מחירים מוזלים? הרי בשנים קודמות עשו רעש והמחירים ירדו, למה זה צריך להיות מאבק? חוויות אמורה לעבוד עבורנו, רבות דובר על הצורך לבצע בה רפורמה ומוטב שיעשו זאת בהקדם".
מחוויות נמסר: "מחירי קייטנות הקיץ ברחובות עומדים בכל הקריטריונים של קול קורא שפרסם משרד החינוך. בהנחיית ראש העירייה, המחירים עומדים על פחות מהמלצת המחירים המפוקחים. העירייה הקימה ועדת חריגים, על מנת שכל ילד וילדה בעיר יוכלו להנות מחינוך הבלתי פורמלי ומהרצף החינוך גם בימי החופשה. באשר לחוויות, הרשת סיפקה מענה ל־5,000 ילדי הגנים, ופותחת את כל המסגרות בהתאם למחירים האמורים, על מנת לתת מענה איכותי לתושבי העיר, לרבות הכנה לכיתה א' ללא תוספת תשלום".

המספרים מדברים

רחובות
300 שקל לקייטנת בוקר, 1,125 שקל לקייטנה עם צהרון
חולון
200 שקל לקייטנת בוקר, 750 שקל לקייטנה עם צהרון
ראשון לציון
300 שקל עבור לקייטנת בוקר 975 שקל לקייטנה עם צהרון