רגע אחרי שנפטרו מהן, בעיריית רחובות החליטו בתחילת השבוע להחזיר את המסכות לבתי הספר, זאת בעקבות גלי הדבקה בקורונה בכמה בתי ספר ברחבי הארץ. בעירייה אמנם המליצו, אבל בחלק מבתי הספר הודיעו להורים שמדובר בחובה ולא כולם היו מרוצים, "ילד בן שבע לא מסוגל לשבת שש שעות עם מסכה, מוטב שיתמקדו במהלכים אחרים".
1 צפייה בגלריה
חוזרים לבית הספר
חוזרים לבית הספר
המסכות חזרו לבתי הספר
(צילום המחשה: shutterstock)
רק בתחילת החודש נפרדנו לשלום מהמסכות שליוו אותנו מאז התפרצות נגיף הקורונה, קשה להאמין שמישהו התגעגע לפריט שיעילותו עבור ילדים שנויה במחלוקת, אך הפרידה היתה קצרה כיוון שכבר בתחילת השבוע הודיעה עיריית רחובות שהיא ממליצה להשיב את חובת עטיית המסכות בבתי הספר.
הסיבה לכך היא התפרצות קורונה במספר בתי ספר בישראל, ביניהם בתי ספר במודיעין ובנימינה, במקביל התגלו מספר מקרים של הווריאנט ההודי, שעל פי הערכות הגיע לישראל באמצעות שבים מחו"ל.
קראו גם:
מעיריית רחובות נמסר כי ההמלצה התקבלה לאחר התייעצות בין ראש העירייה, רחמים מלול עם מחזיק תיק החינוך וממלא מקום ראש העירייה, זוהר בלום ומנהלת אגף החינוך אפרת צוקרמן, וקראו להורים לצייד את ילדיהם במסכות.
תוך זמן קצר מקבלת ההודעה סערו קבוצות הוואטסאפ של הורי התלמידים שהופתעו מהמהלך. "עד שהילדים קיבלו קצת חמצן שוב דוחפים להם מסכה", אמרה אם לתלמידים מבית ספר מעלות משלום. "האבסורד הוא שממילא הם לא באמת מכסים את הפנים, אלו ילדים קטנים, מעולם לא ראיתי מישהו יוצא מבית ספר עם מסכה על הפנים, הם מורידים אותה מהאף ולרוב גם מהפה, זה יותר שרשרת מאשר מסכה".
המסכה הוכיחה את יעילותה במהלך השנה האחרונה.
"ברור שמסכה יכולה לעזור, אם משתמשים בה. אנחנו המבוגרים הקפדנו ובגלל זה היו תוצאות, הילדים לא מקפידים נקודה. אם רוצים לבצע מהלכים למניעת הדבקה צריך להתרכז בלמידה בחוץ, צמצום כיתות והרבה הסברה. בשכבות הגבוהות זה יותר הגיוני, כי יש יותר הבנה ומשמעת, עבור כיתות א' ו־ב' זה פשוט לא רלוונטי".
מהעירייה נמסר: "אנו מזכירים כי הוכח מעבר לכל ספק כי מלבד חיסונים, צעד המנע האפקטיבי ביותר למניעת הדבקה הוא עטיית מסכה. בימים האחרונים התגלו בישראל התפרצויות של הדבקה בנגיף הקורונה בקרב תלמידות ותלמידים במודיעין ובבנימינה ובמקומות נוספים, ולכך מתווסף החשד על כך שהווריאנט ההודי נכנס לארץ באמצעות השבים מחו״ל.
למען ביטחון התלמידות והתלמידים בבתי הספר בעיר ולאור המלצות מומחים ועל מנת למנוע מקרים דומים - ראש העירייה והמנכ"ל קיבלו החלטה בעצה אחת עם מחזיק תיק החינוך וממלא מקום רה"ע זהר בלום ומנהלת אגף החינוך אפרת צוקרמן להמליץ כי התלמידים ישובו לעטות מסכות בבתי הספר".
לעדכונים - חדשות רחובות