האם תושבי רחובות, ובראשם בעלי העסקים, יזכו לדחיית תשלומי הארנונה? זו הבקשה שהפנה היום (שני) יו"ר ראש האופוזיציה בעיריית רחובות, עו"ד מתן דיל לראש העירייה, רחמים מלול. במכתב הוא ביקש ממנו לדחות את תשלומי הארנונה של חודש מרץ-אפריל לתאריך ה-1 למאי.
1 צפייה בגלריה
(מתן דיל | צילום: אבי מועלם)
"בעקבות משבר הקורונה הקשה אשר לצערנו פוגע בצורה ישירה ו/או עקיפה בכל בית בישראל בכלל ובתוך כך גם בעיר רחובות, ובהמשך לפניות רבות של תושבים אליי בנושא זה הריני להעלות על הכתב את בקשתי זו - אבקשך להנחות את גזברות העירייה, אגף המיסים ואגף האכיפה לאפשר לכל בית אב הזקוק לכך ואשר יגיש בקשה, לדחות את תשלום הארנונה (הדו חודשי) הקרוב ללא ריבית וללא הצמדה", כך כתב דיל במכתבו.
על פי הצעתו של דיל, העירייה תאפשר דחייה של חודש (ל-1 במאי) או לחילופין תאפשר פריסת התשלום הדו חודשי של מרץ-אפריל בהתאם ליכולת ההחזר החודשי של התושב בארבעת התשלומים הבאים השוטפים של השנה, והכל לא יאוחר מעד סוף שנת 2020.
"כידוע לך, מלבד המכה הבריאותית והמורלית שפוקדת את אזרחי המדינה, כל אזרח וכל תושב רחובות נפגע בצורה כזו או אחרת גם מבחינה כלכלית ולדאבוננו אף אחד לא יודע מתי ואיך יסתיים המשבר הזה", כתב דיל והוסיף: "למותר לציין ולאור כך שהוצאות העירייה צומצמו במקצת בעקבות המשבר (ביטול אירועים ופעילויות רבות, צמצום כואב של כוח אדם וכו') דבר הפוגם לכשעצמו בשירות ו"בהנאה" של התושבים מהפעילות המבורכת של העירייה, לטעמי ניתן וראוי ללכת לקראת התושבים ולאפשר למי שנקלע למצוקה תזרימית וכלכלית לדחות את תשלום הארנונה".
כמו כן ביקש דיל להורות כי לא ינקטו הליכי אכיפה חדשים מנהלים ו/או משפטיים בגין חובות ארנונה והיטל שמירה עד חג הפסח. "חשוב לציין שרשויות נוספות כבר אישרו זה מכבר דחייה בתשלומי הארנונה למגורים. אני קורא לך להצטרף לרשימה מכובדת זו. אסיים בברכת בריאות איתנה לכולנו והלוואי ונצלח את המשבר הזה מאוחדים ומחוזקים".
תגובת עיריית רחובות תתפרסם כשתתקבל.