אנשים רבים מחכים לחג הקניות השנתי בלאק פריידי, אבל יש גם לא מעט אנשים שחושבים שהצריכה המוגזמת הורסת את העולם. דניס לוזדן, תושבת העיר, ארומתרפיסטית ואמא לשני ילדים שמקימה בימים אלו אתר של מוצרים טבעיים, לקחה את הנושא צעד אחד קדימה ולראשונה בתמיכת העירייה תקיים בוקר של "גרין פריידי" במקום חג הקניות.
1 צפייה בגלריה
מסיבת החלפה קודמת
מסיבת החלפה קודמת
מסיבת החלפה קודמת
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"תעשיית האופנה היא השנייה בגודלה בעולם ותעשיית היד השנייה הולכת וצומחת עם השנים בכל העולם וגם ברחובות", מסבירה לוזדן. "זה התחיל בצורה זורמת וקיימנו מסיבות החלפה, ונוצרה קהילה קטנה של אנשים שמבינים שיש מספיק בגדים בעולם בשביל להלביש את כולם גם עשר שנים קדימה".
בשלב מסוים גילתה את היוזמה גם חברת המועצה איטל בציר־אלשיך, "היא הציעה שניקח את זה עוד שלב קדימה. נכון ששופינג זה פאן, אבל שופינג בחינם זה עוד יותר פאן. אנחנו גם שומרות על הסביבה, גם עושות אחלה שופינג והבגדים הם במצב מעולה. אנחנו עושות מיונים לפני וכל מה שנשאר הולך לעמותות - שום דבר לא נזרק", אומרת לוזדן ומספרת שלבה נחמץ כשהיא רואה בגדים זרוקים בכל רחבי העיר.
"זו הפעם הראשונה שהאירוע מתקיים בחסות העירייה ואם לשפוט על פי המסיבה האחרונה, מתוכננים להגיע לא מעט אנשים", היא אומרת. "אני חולמת להקים קהילה פעילה כזו בתוך העיר ושהפעילות תהיה קבועה".
מסיבת הגרין פריידי תתקיים ביום שישי 26 בנובמבר, בין השעות 9:00 ל־12:00 בקן של השומר הצעיר ברחוב השומרים בעיר.