זוכרים את שורדי השואה: בשבוע שעבר יצא לדרך פרויקט חדש למען שורדי ושורדות השואה בעיר. בשיתוף פעולה של המחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים בעיריית רחובות ותכנית ההתפתחות האישית ומעורבות חברתית בישיבת אמי"ת עמיחי – חגגו תלמידי הישיבה ימי הולדת לתשעה שורדי ושורדות שואה.
1 צפייה בגלריה
חוגגים יום הולדת לג'וזפין
חוגגים יום הולדת לג'וזפין
חוגגים יום הולדת לג'וזפין
(צילום: עיריית רחובות)
קראו גם:
לכבוד ימי ההולדת הכינו התלמידים כרטיסי ברכה אישיים, קנו זרי פרחים ואפו עוגה לכל אחד ואחת מניצולי השואה אותם ביקרו. התלמידים הגיעו לביתם, שרו וחגגו להם, שמעו את סיפור חייהם ובילו איתם זמן משותף. שורדי השואה, חלקם עריריים וללא משפחות, התרגשו מאוד מהמחווה.
ביום שלישי האחרון, חגגו התלמידים יום הולדת 91 לג'וזפין פרידמן: "מאוד התרגשתי מהביקור של התלמידים, הם מתוקים וישבו איתי שעתיים לחגוג איתי את יום הולדתי. סיפרתי להם את סיפור חיי וכל כך התרגשתי. תודה רבה לאגף לשירותים חברתיים בעירייה ולעו"ס מירב מייסנר שתמיד מעניקה לי תשומת לב, דואגת לי ועושה לי טוב, וכמובן גם לתלמידים המתוקים ששימחו את ליבי כל כך. אני ניצולת שואה ואין לי ילדים ומשפחה. כל ביקור או טלפון משמח אותי מאוד, תמשיכו בעבודתכם כי זו מצווה ענקית".
המיזם הוא חלק מתכנית רב שנתית בישיבת אמי"ת עמיחי, הנקראת "תיקון עולם", מספר ראש הישיבה, הרב שמעון שושן. "בנוסף לביקורי ימי ההולדת, התלמידים שלנו מראיינים שורדי שואה ומתעדים את סיפור חייהם, וקיים שיתוף פעולה נוסף עם דוקטורנטים לא יהודיים בגרמניה המתעדים את חיי הקהילות היהודיות וכעת נמצאים בארץ עם תערוכה מדהימה שהכינו".
מירב מייסנר, העובדת הסוציאלית המרכזת את הטיפול בשורדי השואה באגף לשירותים חברתיים בעירייה רחובות מספרת: "הפרויקט הזה הוא דרך נוספת שלנו לשפר את רווחתם הנפשית של ניצולי השואה. הפרויקט צפוי להתקיים במהלך השנה הקרובה ואם יש שורדי שואה נוספים בעיר המעוניינים להכיר את פעילויות הרווחה או רוצים שנחגוג גם להם יום הולדת, הם מוזמנים ליצור איתי קשר באמצעות הטל' 08-9392375 ונשמח להיות איתם בקשר!".
כל העדכונים - חדשות רחובות