זה קרה: כמעט עשור אחרי שעיריית רחובות הגישה תוכנית לבניית שוק חדש והריסת השוק הוותיק, החלו אתמול (שני) עבודות הריסת השוק הישן בעיר. השוק החדש נפתח מוקדם יותר החודש לאחר שנים רבות של מאבקים בין העירייה לסוחרים והסכם היסטורי אחד שנחתם לפני כשנה ושם סוף לסכסוך.
(נפרדים מהשוק הוותיק | צילום: ישראל חדד)
שוק רחובות הוקם לראשונה בשנות ה־30 של המאה הקודמת, ורוב סוחריו היו תושבי העיר שהתפרנסו מחקלאות. בשנת 1975 המבנה המקורי כוסה פחונים והשוק התרחב מעט לצדדים. רבים מהסוחרים הוותיקים נותרו במקום בדמי מפתח, כשהם מחזיקים ב־75 אחוז מהנכס והעירייה ברבע הנותר. 60 משפחות גרעיניות התפרנסו מהשוק, רובן מממכר ירקות ופירות, וחלקן מממכר תבלינים, מאפים ומוצרי מזון שונים.
לאורך השנים השוק התיישן. הוא סבל מהזנחה רבה בתחומי הניקיון והתחזוקה, עד שבעירייה יצאו בשנת 2012 עם תוכנית חדשה ושלוש שנים אחר כך כבר הכריזו על פתיחת שוק חדש ומקורה. אלא שמה שנראה אז כמו הבטחה גדולה, הפך תוך כמה שנים לפצע מדמם במרכז העיר. כשהעירייה ניסתה להגיע להסכמות עם הסוחרים, פרץ ויכוח בן חמש שנים בנושא גודל הדוכנים ודמי השימוש בהם. בשנת 2020 נחתם הסכם בין העירייה לסוחרים, על מעברם לשוק החדש.
2 צפייה בגלריה
הריסות השוק הישן
הריסות השוק הישן
הריסות השוק הישן
(צילום: ישראל חדד)
כיום מבנה השוק החדש ממוקם בפועל על שטח מגרש החניה ההיסטורי של השוק הישן. שטחו 1,800 מ"ר והוא בגובה של כשבעה מטרים. בתת הקרקע יש חניון עם כ- 100 חניות, ובתוך החלל הגדול והגבוה ממוקמות חנויות.
2 צפייה בגלריה
הכלים הכבדים בשטח השוק הוותיק
הכלים הכבדים בשטח השוק הוותיק
הכלים הכבדים בשטח השוק
(צילום: ישראל חדד)
כל העדכונים - חדשות רחובות