חצי שנה בלבד לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, ונראה שהשטח ברחובות גועש מאי פעם: מסרונים, הצהרות של מועמדים ומאבקים על חשיפה ומשאבים, ונראה שזאת רק תחילת הפיתוי והרדיפה אחר קולות הבוחרים. הבחירות המוניציפליות יתקיימו ביום שלישי, 31 באוקטובר 2023, ובעיר רחובות יש כ־98,300 בעלי זכות בחירה.
4 צפייה בגלריה
מלול, והמתמודדים לתפקיד. מי יהיה ראש העיר?
מלול, והמתמודדים לתפקיד. מי יהיה ראש העיר?
מלול, והמתמודדים לתפקיד. מי יהיה ראש העיר?
(צילום" אבי מועלם, קובי קואנקס, שרון גבאי)
נכון להיום, שלושה מועמדים הבטיחו כי ירוצו לראשות העיר, אם כי הדרך עוד ארוכה ופתלתלה, כיוון שבדרך כלל מועמדים שהם ידוענים או בעלי שם המוכר ברמה לאומית מכריזים על עצמם רק לקראת סגירת הרשומות. עד כה, זהר בלום, יניב מרקוביץ' ומתן דיל הכריזו על התמודדותם לראשות העיר. אבל נראה שכולם מחכים למוצא פיו של ראש העירייה הנוכחי, רחמים מלול, שאמור לקיים בקרוב מסיבת עיתונאים ולהכריז אם הוא ממשיך במרוץ לעוד קדנציה או פורש. השבוע טען מלול כי טרם החליט סופית. בסביבתו יש שלוחצים עליו להמשיך, אבל יש גם כאלה בקרב בני משפחתו שמעדיפים שיניח את העבודה ובגיל 77 יתחיל ליהנות מהפנסיה.
אז מי הייתם רוצים שיהיה ראש העיר הבא? "מיינט רחובות" מציג את מורה הדרכים על מי שידוע לנו שמתמודד וחולם להיות ראש העיר הבא של רחובות, נכון להיום.

זהר בלום - "מכיר כל פינה בעיר"


זהר בלום (56), נשוי + 2, ממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך. בלום מסכם בימים אלה קדנציה רביעית של עשייה ציבורית בעיר, מתוכן שלוש קדנציות כסגן ראש עיריית רחובות ומחזיק תיק החינוך. סיעת "החינוך בראש" שבראשותו היא הסיעה הגדולה במועצת העיר וכוללת חמישה חברי מועצה.

4 צפייה בגלריה
זהר בלום. "אני בשל לתפקיד"
זהר בלום. "אני בשל לתפקיד"
זהר בלום. "אני בשל לתפקיד"
(צילום: אבי מועלם)

בלום: "הגיע הזמן שלי להיות ראש עיר, אני בשל לתפקיד ולאתגר הבא. אני עוסק בעשייה עירונית וציבורית יותר מ־20 שנה. שנים ארוכות של עבודה קשה, כל יום ראשון בשטח, משעה 5:30 בבוקר ועד לשעות הלילה המאוחרות, הכל עבור כלל תושבי העיר רחובות, עבור כלל התושבים, גם עבור אלה שלא בחרו בי. אני מכיר כל פינה ואתגר בעיר רחובות, גיבשתי צוות מומחים שבעזרתו אציג בקרוב לתושבי העיר את תוכנית רחובות 2035, תוכנית מקיפה שכוללת היערכות והתמודדות עם כל האתגרים של העיר.
מהן הבעיות בעיר כעת?
"אין בכוונתי להשמיץ את העיר רחובות כדי להגדיל את סיכויי להיבחר, נולדתי ברחובות, אני אוהב את רחובות וביחד עם התושבים והצוות המצוין שלצידי, נהפוך אותה מעיר טובה לעיר מצוינת.
"כפי שהובלתי בעשור האחרון מהפכה בתחום החינוך והייתי גורם מוביל בפיתוח העיר וגיוס משאבים, כך אוביל את העיר לעידן חדש של מצוינות.
ובכל זאת אם תיבחר, מה יהיה בראש סדר העדיפות שלך?
"העירייה בהובלתי תתפקד כסיירת מובחרת שתפעל עבור התושבים ובשיתופם. אני יוצא לדרך עם שותפים מצוינים ונחושים, עם פחות הבטחות גדולות ויותר תוצאות. אעבוד עם כל הסיעות כדי להפוך את רחובות מעיר טובה לעיר מצוינת. אני קורא לתושבי העיר, הצטרפו אליי למסע המיוחד והחשוב הזה, אתם הגורם הכי משמעותי בו".

מתן דיל - "נותרנו מאחור"


עו"ד מתן דיל (41), נשוי + 4, מתגורר בשכונת רחובות המדע. לפוליטיקה נכנס בגיל צעיר כשהפך לחבר מועצה בגיל 26, מאז הספיק לכהן בשורת תפקידים, בין היתר כמחזיק תיק הצעירים וסגן ראש העיר, כאשר שימש כיד ימינו של רחמים מלול עד לבחירות האחרונות לפני ארבע שנים.

4 צפייה בגלריה
מתן דיל. "חייבים שינויים"
מתן דיל. "חייבים שינויים"
מתן דיל. "חייבים שינויים"
(צילום: שרון גבאי)

לדיל ביקורת רבה על תפקוד העיר כבר תקופה ארוכה, והוא לא מהסס בכל פעם להשמיע אותה. השבוע הוא התפטר מתפקידו כיו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה הראל כדי למקד את כל העשייה שלו במירוץ.
דיל: "העיר רחובות זקוקה לא רק למנהיגות חדשה אלא גם לתוכנית ביצועית שתזניק אותה קדימה למקום הראוי לה. הערים שמסביב לנו מתפתחות ואילו אנו נותרנו מאחור. משלמים ארנונה גבוהה, ומקבלים תמורה מעטה בחזרה".
מהן הבעיות הכי בוערות מבחינתך?
"כיום העיר רחובות מתנהלת ללא תוכנית מתאר והבנייה פראית, אין סדר, אין תכנון. זו הבעיה המרכזית. אין גם תוכנית ניקיון ולכן מצב ניקיון השכונות בכי רע. אי אפשר לדעת כמה כסף באמת צריך כדי לנקות את העיר. ובתחום החינוך למשל, בונים מוסדו חינוך בלי תכנון ומגיעים לרגע האחרון ב-1 בספטמבר עם הלשון בחוץ.

קראו גם:

מה אתה תעשה אם תיבחר?
"אני מביא איתי ניסיון רב ומכיר לעומק את העירייה ואת תושבי העיר. יש לי תוכניות עבודה מסודרות שרקמתי עם טובי המומחים. חייבים להוביל לשינוי מול הניהול הלא מוצלח של העירייה".

יניב מרקוביץ' - בעד עיר חופשית


יניב מרקוביץ' (42), נשוי, יליד רחובות, מסיים קדנציה שלישית במועצת העיר. כסגן ראש העיר הוא זוקף לזכותו פיתוח, טיפוח והקמה של הפארקים והגנים הציבוריים בעיר.

4 צפייה בגלריה
 יניב מרקוביץ'. "כולנו אחים"
 יניב מרקוביץ'. "כולנו אחים"
יניב מרקוביץ'. "כולנו אחים"
(צילום: אבי מועלם)

מה גרם לך להחליט לרוץ לראשות העיר?
"ההחלטה להתמודד היא טבעית עבורי. אני מביא איתי ניסיון מוניציפלי עצום, כסגן ראש העיר, יושב ראש איגוד ערים לאיכות הסביבה, יושב ראש לשעבר של רשת חוויות ועוד".
מה האג'נדה שלך?
"בעתיד אציג את החזון שלי והתוכניות שלי לעיר רחובות, שתמשיך להיות עיר חופשית, פתוחה, סובלנית וליברלית. בקשר לאירועים המטלטלים את המדינה - כמו רוב האזרחים, אני בעד שינויים וחושב שהם נחוצים, אבל מתנגד נחרצות לדרך הדורסנית שבה ניסו לקדם אותם. כולי תקווה שתימצא פשרה לקידום מתווה חקיקה שקול ואחראי - כולנו אחים ואין לנו מדינה אחרת".