מאז אושרה תכנית ההתחדשות העירונית בסוף 2019, פועלת מינהלת ההתחדשות העירונית בקרית משה יחד עם תושבי קרית משה בנחישות ובשיתופי פעולה מרשימים עם גורמים רבים לקידום ולמימוש פרויקט ההתחדשות העירונית.
2 צפייה בגלריה
ליווי צמוד. קריית משה
ליווי צמוד. קריית משה
ליווי צמוד. קריית משה
(צילום: אבי מועלם)
נכון להיום 23 מקבצים מתוך 33 מקבצים בשכונה בחרו ביזמים, וכמעט ב- 1/3 ממקבצי השכונה- לפחות 80% מהתושבים חתמו על הסכמים מלאים עם יזמים, והפעילות נמשכת.
קראו גם:
השאיפה היא שעד לחתימה על הסכם הגג תימשך ההתארגנות כך שרוב רובה של השכונה יהיה מוכן להתחלת התהליכים להם כולם מצפים בקוצר רוח ושניתן יהיה להגיש במהירות האפשרית בקשות להיתר בנייה בכל מקבץ ומקבץ.
המינהלת מלווה את התושבים והנציגים כבר למעלה משלוש שנים והכינה את הבסיס והתשתית לקידום הסכמים שיבטיחו את הביטחונות והערבויות שכל כך חשובים לתושבים שמבקשים להגן על הבתים שלהם. המינהלת הקנתה לתושבים ידע מקצועי שאפשר את העצירה של ההחתמות הפרטניות ליזמים וקידמה, תוך ליווי צמוד, את התארגנות התושבים לנציגויות, בחירת עורכי דין ובחירה ביזמים- הכול תוך שיתוף הציבור במאות מפגשי הסברה ומפגשים עם היועץ המשפטי.
המינהלת נמצאת לצידם של התושבים בקידום התהליכים המסודרים ומעוררי ההשראה של נציגויות חזקות ומאוחדות שפועלות להעביר את הידע לתושבים, מקדמות תהליכים תחרותיים מול יזמים, ויוזמות אסיפות דיירים לבחירת יזמים. במתחמים בהם פעלו יזמים בעבר ושהגיעו ל-50% חתימות, יתר הדיירים מתארגנים ולוקחים עורך דין שייצג אותם ויבדוק את ההסכמים הקיימים לפי המלצות המינהלת.
2 צפייה בגלריה
שכונת קריית משה
שכונת קריית משה
שכונת קריית משה
(צילום: אבי מועלם)
נציגות השכונה, שהוקמה ע"י המינהלת בסוף 2019, פועלת בהתנדבות, עומדת לרשות התושבים ומייצגת אותם בעזרת חברי המועצה גיא צור – מחזיק תיק התחדשות עירונית ושאול צגהון – מחזיק תיק שכונות, מול העיריה ומשרד הבינוי והשיכון, ודואגת להעלות סוגיות גם בתחום ההתחדשות העירונית וגם סוגיות הקשורות בחיי היום יום.
שיפור איכות החיים בתקופת הביניים (באמצעות טיפול בתשתיות ביוב, גגות והגברת הניקיון בשכונה) מסייע גם הוא לתהליכי ההתחדשות בשכונה ומאפשר לתושבים להפנות את תשומת ליבם לקידום המסיבי של ההתחדשות העירונית במקבצים שלהם.
רחמים מלול, ראש העירייה: "פרוייקט ההתחדשות העירונית בקרית משה הוא מורכב – אך בהחלט אפשרי, ואנו עושים הכל לקדם אותו מדי יום, בכל דרך אפשרית. במקביל לקידום התהליכים מול רשויות המדינה במישור התכנון ולקראת הסכם הגג, מינהלת ההתחדשות העירונית פועלת לסייע לדיירים לקדם את התהליך מצידם. ההתקדמות שהושגה עד כה משמעותית ביותר, בזכות שיתוף הפעולה של התושבים ונציגות הדיירים המסורה, ובזכות הליווי של מינהלת ההתחדשות העירונית בקרית משה עם הכלים שברשותה. אני קורא לתושבי השכונה שטרם בחרו יזם – בואו למינהלת לקבל ייעוץ וליווי על מנת שנוכל לקדם את התהליך בהקדם האפשרי לטובתכם".
חבר המועצה גיא צור, מחזיק תיק התחדשות עירונית: "המספרים המרשימים מוכיחים כי שיתוף הפעולה העמוק בין העירייה לתושבים והבעת האמון בחזון העירייה ובפעילות המינהלת מביאים כבר עתה תוצאות. שכונת קריית משה, היא נכס אסטרטגי בעיר רחובות. יחד ביישום תכנית ההתחדשות העירונית בשכונה, היא תשנה את פניה ותהפוך לדוגמא לא רק בעירנו אלא בכל רחבי המדינה להתחדשות עירונית חברתית".
ד"ר אור גולדפרב, ראש מינהלת התחדשות עירונית קריית משה: "המינהלת פועלת למיצוי הזכויות של תושבי קריית משה והיא מלווה אותם כבר למעלה משלוש שנים. המינהלת פועלת עם היועץ המשפטי שלה, עו"ד ליאור עמידור, להבטחת תקינות התהליכים שמטרתם להגיע להסכמים שיבטיחו את הזכויות של התושבים ויבטיחו הגנה על הנכסים שלהם. המינהלת נמצאת לרשותם של התושבים בכל שאלה ובכל עניין, היא מלווה את הפעילות והמאמצים הרבים של הנציגים ושל התושבים לטובת קידום הפרויקט וגאה בהישגים אליהם הגיעו תושבי קריית משה עד היום".