חייו של אמיתי וולטר, בן 8 וחצי מרחובות, ניצלו במרכז הרפואי קפלן בזכות ניתוח חירום שעבר לאחר שהתברר כי הוא סובל מחסימת מעיים, שנגרמה לאחר שבלע משחק עם מגנטים שנדבקו זה לזה בתוך המעי.
2 צפייה בגלריה
המגנטים. סכנת חיים
המגנטים. סכנת חיים
המגנטים. סכנת חיים
(צילום: דוברות קפלן)
לפני כשלושה שבועות הגיע אמיתי למלר"ד הילדים במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, כאשר הוא מתלונן על הקאות חוזרות ונשנות וכן על עצירות. הרופאים חשדו שמדובר בחסימת מעיים, ועל מנת לאשש את האבחנה, בוצע צילום רנטגן בו נראו גופים מתכתיים החשודים כמגנטים.
הוחלט לבצע גם CT בו היה ברור שהחסימה נובעת מהמגנטים. למרות ניסיונות הצוות הרפואי לדובב את הילד, הוא לא זכר שבלע מגנטים.
קראו גם:
אריקה וולטר, אימו של הילד, מספרת: "רכשתי צעצוע המורכב מהרבה מאוד מגנטים קטנים שמתחברים זה לזה לצורך בניית דגמים ומודלים בחנות צעצועים קרובה לבית. חשבתי שבגלל שאני קונה בחנות מסודרת ולא באינטרנט – שמדובר בצעצוע איכותי.
אמיתי לא אמר כלום, וכנראה שאפילו לא ממש שם לב שהוא בלע את המגנטים הקטנים. אחרי מספר ימים הוא התחיל להקיא - 15-16 הקאות ביום, ולא הצליח להחזיק כלום בבטן, אפילו לא שתייה. הלכנו לרופא הילדים במרפאה, ואחרי שבדק אותו אמר שצריך לתת לו קל בטן. אבל כשחזרנו הביתה הוא המשיך להקיא. החלטנו ללכת למיון הילדים במרכז הרפואי קפלן, ובסוף עשו לו שם בירור יותר מעמיק, והבינו שמדובר במגנטים מאותו משחק שרכשתי".
2 צפייה בגלריה
המגנטים. סכנת חיים
המגנטים. סכנת חיים
המגנטים. סכנת חיים
(צילום: דוברות קפלן)
ד"ר מיכל קורי, מנהלת אשפוז יום ילדים וגסטרו במרכז הרפואי קפלן: "צילום הרנטגן הראה שמדובר במגנטים, כאשר כל מגנט ממוקם בצד אחר של המעי הדק. היות ומדובר במגנטים, השדה המגנטי שלהם קרב אותם אחד לשני בתוך המעי, דפנות המעי נצמדו אחת לשנייה ולמעשה כך נוצרה החסימה של המעי. בשל מיקומם והאופי בו נדבקו אחד לשני, לא ניתן היה להוציאם באמצעות גסטרוסקופיה, והילד הועבר לחדר ניתוח להפריד בין המגנטים שלמעשה נצמדו אחד לשני בתוך המעי".
ד"ר ולרי קרטון, כירורג ילדים במרכז הרפואי קפלן ומי שניתח את אמיתי: "ההיצמדות של המגנטים אחד לשני חייב אותנו לבצע במטופל ניתוח שבו עלינו להפריד בזהירות את המגנטים אחד מהשני, על מנת לפתוח את החסימה שנוצרה ועל מנת שלא יגרם נזק נוסף למעי. בליעה של חלקי משחק קטנים היא כידוע מסוכנת, אבל בליעה של מגנטים מסוכנת פי כמה וכמה, כי ההיצמדות של המגנטים אחד לשני עלולה להוביל לחסימה או אף לקרע במעי במקרים חמורים, ואף להעמיד את הילדים בסכנת חיים.
לאם לא הייתה יכולת לדעת שהמשחק אינו תואם גיל, ועל כן בעת רכישת משחקים חשוב לוודא שלמשחק יש תו תקן ומוגדרת בו הגבלת גיל. משחקי מגנטים אינם מומלצים מתחת לגיל 9 בשל חשש הבליעה".
אריקה, אימו של הילד, מבקשת להדגיש: "אני רוצה שהורים ידעו כמה שהמשחק הזה מסוכן. ההחלמה מהניתוח היתה קשה מאוד, לקח לאמיתי כשבועיים לחזור לעצמו".
לעדכונים - חדשות רחובות