המטרידן הסדרתי הפועל באיזור הפאבים ברחוב הרצל ברחובות, עליו דיווחנו ב"מיינט רחובות" בשבוע שעבר, החל להטיל את אימתו על נשים ונערות שמבלות לתומן בקניון, כך עולה מטענות שהגיעו לאחרונה למשטרה.
2 צפייה בגלריה
עימות באמצע הקניון
עימות באמצע הקניון
עימות באמצע הקניון
( צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
סרטון טיקטוק שהעלתה אישה שהוטרדה על ידו לכאורה במתחם האוכל בקניון העירוני, מציירת תמונה מדאיגה: הצעיר נוהג לרדוף אחרי נערות צעירות, להציע להן סמים ואף לבוא לדירתו. מה שלא ברור הוא היכן הרשויות שאמורות לפעול ולשים קץ לעניין.
בעירייה טענו תחילה כי האיש אינו מוכר להם וכי המשטרה לא דיווחה להם על הנושא, מנגד טוענים במשטרה כי הצעיר היה מטופל על ידי מחלקת הרווחה עד שנת 2020. בעקבות פניית "מיינט רחובות" הבטיחו במשטרה לפעול.

לעיני הבת

"באתי לקניון רחובות עם הבת שלי בת ה־12, וכשהיינו במתחם האוכל ראינו את הבחור הזה עושה משהו ונערות שעובדות במקום מסתכלות עליו", מספרת תושבת האיזור שנפלה קורבן לדבריה למעשי הצעיר. "היה נראה שהוא זורק מגשים ולא התייחסתי. כשהוא חלף במעבר הוא עבר קרוב אלי, נצמד אלי ולחש לי באוזן: 'זונה מסריחה', ואז הוא המשיך הלאה ועבר להציק לנערות שעובדות במתחם האוכל. עניתי לו שלא ידבר ככה, והוא רק חיכה לזה. אי־אפשר היה לעצור אותו, הוא הרים את החולצה שלו, דחף לי כסף ביד ואמר שאני אדחוף את זה לאיבר המין שלי. קרא לי זונה ועוד כל מיני דברים נוראיים, הכל מול הבת שלי".
למרות שהסאגה נמשכה דקות ארוכות, אף אחד ששהה במקום לא נחלץ לסייע לה, אך היא בתושייה שלפה מצלמה והחלה לצלם את הצעיר. "הוא בתגובה חטף לי את הטלפון הנייד, הצלחתי לחטוף את הטלפון ממנו וחייגתי למשטרה, תוך כדי שהבחור רודף אחריי. שום דבר לא עזר, הוא לא עזב אותי, שתקתי והוא הלך אחריי. מרוב בהלה לא זכרתי איך מחייגים למשטרה, וכל מי שהיה מסביב שתק. גם הגברים. איך הם לא עזרו לי?", היא תוהה.
בהמשך הגיעו שוטרים למקום, מצאו את הצעיר בקניון ועצרו אותו, זאת לאחר שהוא ניסה להסתלק מהמקום כשהבין שהמשטרה בדרך. האישה העלתה את הסרטון לטיקטוק והוא צבר צפיות רבות. אלפי אנשים שיתפו אותו וכך התבררו ממדי התופעה. "מאות בחורות כתבו שהוא הטריד אותן, רדף אחריהן, והציע להן כסף וסמים כדי לבוא איתו הביתה. שכחו מה קרה עם מעיין ספיר ז"ל כשאף אחד לא עשה שום דבר והתריעו על אדם מסוכן? רוצים שכזה דבר יקרה שוב? כמה אפשר להתריע ולהגיד?", היא שואלת.
2 צפייה בגלריה
פוסט שהעלתה מתלוננת
פוסט שהעלתה מתלוננת
פוסט שהעלתה מתלוננת
( צילום: מתוך טיקטוק)
היא, לדבריה, הגישה תלונה במשטרה, אך טוענת שבמשטרה התייחסו אליה בזלזול. "הלכתי לתחנת יבנה. אמרו שיעבירו את התיק לרחובות, אבל שוטר אמר לי: 'נו מה את רוצה? תראי איזה גוף יש לו, עם קוביות'. אני הייתי נסערת, עם הבת שלי בתחנת משטרה, וזו התשובה שבה הוא בוחר? נערות צריכות להיות לא בטוחות כשהן הולכות ברחוב, אפילו שאומרים שוב ושוב שמדובר בסכנה מהלכת?".

איפה המשטרה?

מאז שפרסמנו כאן את הכתבות הקודמות בעניינו של המטרידן, עוד ועוד עדויות מצטברות על מה שנראה כמו תופעה רחבת היקף שאינה זוכה לטיפול הולם מצד הרשויות.
שכן של האדם טוען שהוא ומשפחתו עוברים שבעת מדורי גיהינום עם המטרידן, סיפר: "בת הזוג שלי מפחדת לצאת מהבית בגללו. אם היא נתקלת בו למטה היא רצה בחזרה למעלה ונועלת את הדלת. זה מצב נורמלי שנשים פוחדות בשנת 2021 לצאת החוצה ואף אחד לא פותר את הבעיה?".
"אני עוברת לצד השני של הרחוב ומסתובבת עם גז פלפל רק בגללו. כולם מדברים עליו, כולם שואלים איך זה ממשיך למרות עשרות תלונות במשטרה"
"כל בעלי הפאבים מתלוננים ומבקשים צווי הרחקה, כל כמה ימים מישהו הולך לתחנת המשטרה ומבקש צו או מתלונן על הפרת צו. מה הם שווים אם הבן אדם לא מסוגל לקיים אותם וממשיך להשליט עלינו טרור? איפה המשטרה? איפה רשויות הרווחה? מה, הם מחכים שהוא יאנוס מישהי או ירצח אותה כדי שיוכלו לסגור אותו להרבה זמן? למה מישהי צריכה לשלם את המחיר הזה?".
"יש עשרות תלונות נגדו", מספרת צעירה נוספת שעובדת באיזור הפאבים. "אני עוברת לצד השני של הרחוב ומסתובבת עם גז פלפל רק בגללו. כולם מדברים עליו, כולם שואלים איך זה ממשיך למרות עשרות תלונות במשטרה, לפעמים כמה פעמים ביום. למה אתם מחכים? לאסון?".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "בתחנת יבנה הוגשה תלונה כנגד החשוד על תקיפה ואיומים והיא מטופלת בתחנת רחובות. מבדיקה שערכנו עולה כי החוקר שטיפל בקבלת התלונה היה אדיב ומקצועי, עם זאת יתכן שהעיר הערה שאינה במקומה אך לא במטרה לזלזל במתלוננת".
לגופו של עניין לא הגיבו במשטרה כיצד ניתן לסייע לתושבות העיר לחוש ביטחון.

השאלות הבוערות:

למה המשטרה לא דיווחה על הנושא למחלקת הרווחה בעירייה?
מדוע במחלקת הרווחה בה מוכר הצעיר לא ידעו על מעשיו בשנה האחרונה?
כיצד הוגשו עשרות תלונות אך הצעיר עדיין ממשיך במעשיו ללא מפריע?