כבר תקופה ארוכה שעובדות ומבלות באיזור הפאבים חשות לא בטוחות. לפני כמה שבועות הגיש אחד מבעלי הפאבים ברחובות בקשה לצו הרחקה מצעיר המתגורר בבניין סמוך, אשר לטענתו מטריד את בעלי הפאבים ומאיים על מבלות ועל עובדות במקום.
1 צפייה בגלריה
רחוב הרצל ברחובות
רחוב הרצל ברחובות
רחוב הרצל ברחובות
(צילום: אביגיל קדם)
קראו גם:
בית המשפט הוציא למטרידן צו הרחקה בגין איומים לאנוס נשים ובגלל שבירת חפצים וריהוט בפאבים, אך נראה כי דבר לא עוצר את האיש, שכן הוא הפר את הצו כבר לאחר שבוע. גם בפעם הקודמת שיצא נגדו צו הרחקה הוא הפר אותו, אך לדברי בעל פאב ברחוב, דבר לא נעשה בעניין למרות שהוזמנה משטרה. "זו לא הפעם הראשונה שמוציאים לו צו הרחקה מהפאבים. כולם סובלים ממנו", טוענת צעירה שלטענתה גם היא נפלה קורבן למעשיו של האיש שאיים לאנוס אותה, "הוא גר כאן בבניין מעל אחד הפאבים והוא כל הזמן מאיים על בנות", היא מספרת.
מפרוטוקולים שונים בעניין, מדיונים שהתנהלו בבית משפט השלום ברחובות, עולה כי העימות בין הצדדים החל כאשר השכן ישב בכיסא ושולחן צמודים לכיסאות והשולחנות של הפאבים על מדרכות רחוב הרצל, לטענת האיש הוא התבקש לעזוב את המקום, למרות שמדובר בשטח ציבורי ובכיסא ושולחן של העירייה.
בעלי הפאבים טוענים מנגד שהגבר ישב שם 24 שעות ביממה, איים, הטריד ואף הגיע לתגרות פיזיות עם העובדים. בצו הרחקה קודם ביקשו בעלי הפאבים שיעשה את דרכו לדירתו משביל הגישה ושיניח להם לנפשם, אך עד מהרה הוא חזר לטענתם להטריד.
צעירה אחרת שמתגוררת בקרבת מקום טוענת שהשכן מטריד אותה וגם את חברותיה כבר תקופה ארוכה. לדבריה, תחושת הביטחון האישית שלה נפגעה עד כדי כך שהיא כמעט ולא יוצאת מדירתה מהפחד שיקרה לה משהו. "פעם אחת הוא ניסה לתקוף אותי ואיים לאנוס אותי. למזלי בדיוק חבר שלי הגיע והבריח אותו", היא מספרת על מפגש עם הגבר, "בפעם אחרת ירדתי לקנות חלב ונתקלתי בו והוא שוב התקרב אלי בצורה מאיימת ושוב איים לאנוס אותי".
לדברי הצעירה היא אינה מבינה מדוע המשטרה ורשויות החוק לא פועלות נגד האיש שלדבריה מטיל אימה על עובדות הפאבים בפרט ועל נשים באיזור בכלל כבר שנה שלמה. "כבר היו לו צווי הרחקה וגם עכשיו יש לו והוא מפר אותם ואף אחד לא עושה כלום", היא אומרת, "זה ייגמר בזה שהוא יאנוס מישהי, הוא אומר שהוא יעשה את זה".
ממשטרת ישראל נמסר: "במשטרת ישראל מתנהלות מספר חקירות בגין אירועים שבהם היה החשוד מעורב. הוא אף נעצר מספר פעמים ושוחרר על ידי בית המשפט. תחנת רחובות רגישה לאירועים חריגים באיזורי הבילוי ברחוב הרצל ומקיימת סיורים תכופים לשמירה על הסדר הציבורי במקום. נמשיך לפעול כנגד מפירי הסדר ככל שידרש לשם החזרת תחושת הביטחון במרחב הציבורי".
כל העדכונים - חדשות רחובות