הרשות להתחדשות עירונית אישרה השבוע תקציב לתכנון שכונת נווה מרמורק. למעשה, השכונה זכתה להיכלל במסלול רשויות של הרשות להתחדשות עירונית ובמסגרת זאת יועבר תקציב תכנון לקידום הפרויקט. מלבד קריית משה, העירייה החלה בתהליך התחדשות עירונית בשכונות נווה מרמורק, אושיות, מתחם האצ"ל, מילצ'ן ושכונות נוספות בתכנון.
2 צפייה בגלריה
נווה מרמורק. בניינים ישנים במצב פיזי ירוד
נווה מרמורק. בניינים ישנים במצב פיזי ירוד
נווה מרמורק. בניינים ישנים במצב פיזי ירוד
( צילום: רות רבינוביץ')
מסלול רשויות הוא מסלול שבו הרשות המקומית מובילה את תכנון המתחם ואת התארגנות התושבים, ומניסיון ממתחמים אחרים בעיר ומרשויות אחרות, התערבות העירייה בפרויקט כה מורכב מסייעת רבות לקידום מהיר של התהליך.
מתחם נווה מרמורק שהוגש בהנחיית ראש העיר על ידי מינהל ההנדסה והמינהלת העירונית הל"ר 360 למסלול רשויות, ממוקם בין הרחובות הרב דוד ישראל ושד' פנחס בן דוד. במתחם 273 יחידות דיור במבני שיכון שנבנו בשנות ה־60 עם תשתיות פרטיות וציבוריות ישנות. התוכנית הראשונית שהוגשה לרשות להתחדשות עירונית מבקשת לקדם פרויקט פינוי־בינוי במסגרתו ייבנו 810 יחידות דיור חדשות, בית ספר, גני ילדים ופארקים חדשים לרווחת תושבי השכונה והאיזור.
רק לפני כשנה הוכרז מתחם מילצ'ן במסלול רשויות ובפרק זמן קצר זה הספיקו הרשות המקומית והמינהלת לקדם משמעותית את התכנון בוותמ"ל, כאשר בחודשים הקרובים צפוי להתקיים שולחן עגול.
כמו כן, המינהלת העירונית בהנחיית ראש העיר מקדמת בימים אלו גם את מתחם האצ"ל שלא התקדם מאז אישור התב"ע בשנת 2016. מטרת העירייה באמצעות המינהלת העירונית ומינהל ההנדסה היא לדאוג לכך שמימוש המתחמים יקרה בצורה המהירה ביותר.

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
רחמים מלול
רחמים מלול
רחמים מלול
( צילום: אבי מועלם)

ראש העירייה רחמים מלול אמר בעניין: "ביקשתי לקדם את שכונת נווה מרמורק לאור המצב הפיזי של המבנים הישנים בשכונה שנבנו בשנות ה־60 והצורך בחידוש והתשתיות הציבוריות בשכונה שהיא בעלת חשיבות מיוחדת לעיר ואני מאחל שזו יריית הפתיחה בדרך לחידושה".