אמש (שלישי) הופסקה בפתאומיות מסיבת סוף הקיץ של רחובות בגן המייסדים. עם סיום המופע של אנה זק, הורה ראש העירייה, רחמים מלול, שנכח במקום להפסיק את האירוע. זאת לאחר שהתברר כי את אתר האירוע גדשו אלפי בני נוער, ונוצר חשש גדול כי עלול להתרחש אסון.
2 צפייה בגלריה
אנה זק על הבמה
אנה זק על הבמה
אנה זק על הבמה
(צילום: עיריית רחובות)
בעירייה מדגישים כי עם כל הצער על הפסקת האירוע, האחריות כלפי חיי המשתתפים קדמה לכל שיקול. זאת בהתאם להמלצות המשטרה ומגן דוד אדום, שהגדירו את ההחלטה להפסיק את האירוע- "החלטה מנהיגותית אמיצה" .
הבוקר (רביעי) כבר הנחה ראש העיר, רחמים מלול, את מנכ"ל העירייה, מאיר דהן, לכנס את כל הגורמים הרלוונטיים לביצוע בדיקה של הנסיבות לצורך הפקת לקחים ואכן, היום בצהריים כינס המנכ"ל כל הגורמים הרלוונטיים בחברה העירונית ובעיריית רחובות לישיבה ארוכה כדי להפיק לקחים, לגבש מסקנות והמלצות כדי לקראת אירועי התרבות הבאים. בישיבה השתתפו גם סגן ראש העירייה, יניב מרקוביץ, מחזיק תיק התרבות חבר המועצה עודד עמרם ומנכ"ל החברה העירונית, אייל פרנקל.

2 צפייה בגלריה
הופעתה של אנה זק בטרם הופסק האירוע ברחובות
הופעתה של אנה זק בטרם הופסק האירוע ברחובות
הופעתה של אנה זק בטרם הופסק האירוע ברחובות
(צילום: עיריית רחובות)

במהלך הישיבה הציגו כל הגורמים בעירייה ובחברה העירונית שהיו מעורבים בארגון האירוע את התנהלותם לפני ובמהלך האירוע, את ההכנות שביצעו לפני תחילת האירוע, ואת התובנות שלהם לגבי הגורמים שהביאו לכך שראש העירייה נאלץ להורות על הפסקתו.
בתחילת השבוע הבא תתקיים ישיבה דומה עם גורמים חיצוניים רלוונטיים- המשטרה ומד"א.

קראו גם:

אחת המסקנות הראשוניות המסתמנות היא כי לאירוע אמש הגיעו בני נוער מכל האזור ומגוש דן, עקב קריאתם של האמנים ברשתות החברתיות. בעקבות כך הועלה בישיבה הרעיון המהותי שיש למצוא דרך לתעדף את תושבי רחובות.
בימים הקרובים יגיש מנכ"ל העירייה את מסקנותיו והמלצותיו לראש העירייה.