לפני מספר חודשים מוניק אלבז, בת 77 מרחובות, חלתה בקורונה ואושפזה במרכז הרפואי קפלן עם קשיי נשימה. בצילום סי.טי התגלה גידול שפיר ענק של בלוטת התריס (גויטר) בגודל של 15 ס"מ. הגידול התחיל בצוואר וירד עד לבית החזה, וגרם ללחץ על כשליש מהריאה הימנית, מה שהוביל לקוצר הנשימה.
2 צפייה בגלריה
אלבז וד"ר פינס. ניתוח עדין ומורכב
אלבז וד"ר פינס. ניתוח עדין ומורכב
אלבז וד"ר פינס. ניתוח עדין ומורכב
(צילום: מרכז רפואי קפלן)
מוניק עברה בירור במחלקת אף, אוזן וגרון בשילוב עם מחלקת ניתוחי חזה והצוותים המליצו על הסרת הגידול שעשוי, עם הזמן, להמשיך לגדול ולגרום להפרעה משמעותית יותר לנשימה. מאחר והגידול נמצא גם בצוואר וגם בחזה נדרש ניתוח משולב של מחלקת אף, אוזן וגרון ומחלקת ניתוחי חזה בהובלתם של ד"ר גיא פינס וד"ר ליאור לזר.
"את החלק הניתוחי של בית החזה ביצענו בגישה זעיר־פולשנית, המביאה להתאוששות מהירה יותר עם הרבה פחות כאבים", מסביר ד"ר גיא פינס, אחראי על מחלקת ניתוחי חזה והוושט ומ"מ מנהל מחלקה כירורגית ב'. "מדובר בניתוח בלתי שגרתי, ונדיר ביותר שאנו נתקלים בגידול שפיר המגיע לגודל עצום כזה. הניתוח ארך כחמש שעות וחצי בהרדמה כללית, ועל מנת להוציא את הגוש בשלמותו היה צורך לנתח גם את בית החזה וגם את הצוואר, כשבמהלך הניתוח היה צריך לשנות את התנוחה של המטופלת כדי לקבל גישה לכל האזורים של הגוש. הניתוח עדין ומורכב ביותר. לאחר שסיימנו את הפרדת הגוש מהאיברים בבית החזה, צוות מחלקת אף, אוזן וגרון בהובלתם של ד"ר דורון שינדל וד"ר יונתן כהן השלים את הסרת הגוש והוצאתו מהצוואר".

2 צפייה בגלריה
הגידול בצילום החזה
הגידול בצילום החזה
הגידול בצילום החזה
(צילום: מרכז רפואי קפלן)

מוניק מספרת שטופלה במשך שנתיים בבלוטת התריס במקום אחר, אך אף פעם לא עשתה צילום סי.טי. "לפני מספר חודשים חליתי בקורונה ואושפזתי במרכז הרפואי קפלן עם קשיי נשימה. מנהל פנימית ד', ד"ר חיים שמואלי הפנה אותי לסי.טי, שם גילו בלוטה גדולה אשר כיסתה את הריאה, בזכותו הכל התגלה. משם הופניתי לאף, אוזן גרון, ד"ר דורון שינדל מנהל יחידת ניתוחי ראש וצוואר, הסביר לי על הניתוח המשולב שעליי לעבור בצורה כל כך נעימה ותומכת, היו לי התלבטויות רבות והוא נתן לי ביטחון מלא לעשות אצלו את הניתוח.

קראו גם:

מוניק הודתה לד"ר גיא פינס. "הוא פעל במקצועיות, ברגישות ובסבלנות רבה תמיד, אין לי מילים. אני מודה לכל צוות הרופאים והאחיות, המקצועיות והאנושיות, אני לא מבינה מאיפה הם לוקחים את תעצומות הנפש האלה, סבלנות לכל אחד ואחד, יום ולילה".