התוכנית יוצאת לדרך. בשבוע האחרון אישרה הותמ"ל את התוכנית התמ"ל 3003, שמשמעותה בניית שכונת מגורים חדשה בשטחים הפתוחים במזרח העיר. זאת למרות התנגדויות רבות שנשמעו בנושא בעיקר מצד תושבים ופעילי סביבה.
2 צפייה בגלריה
הדמיית תוכנית רחובות מזרח
הדמיית תוכנית רחובות מזרח
הדמיית תוכנית רחובות מזרח
(עיריית רחובות)

את תוכנית השכונה יזמה חברת הדיור "דירה להשכיר" הממשלתית, יחד עם עיריית רחובות, והיא כוללת גם 630,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר. שטח התוכנית הוא 2,230 דונם מזרחית לדרך מנחם בגין ולכל אורכה. במסגרת התוכנית בית העלמין יורחב ויוסדר.
במסגרתה ייבנה רובע חדש לעיר, בנוסף לבנייה המתוכננת במערב העיר בשכונת קריית משה. השטח החקלאי יופשר ובמקום ייבנו 8,400 יחידות דיור, מתוכן 300 יחידות דיור מוגן, 3,000 יחידות בבנייה משולבת ו-5,100 יחידות בבנייה מרקמית בבניינים בני 6, 8 ו-10 קומות.

2 צפייה בגלריה
מזרח העיר.
מזרח העיר.
מזרח העיר.
(צילום: מירב פלברג)

בעקבות כך, דיווחה אתמול (ראשון) חברת הנדל"ן פרשקובסקי כי רכשה במסגרת התוכנית שטחים חקלאיים בהיקף מצטבר של 108 דונם בעלות של 225 מיליון שקלים. החברה צפויה לבנות בפרויקט קרוב ל-1200 דירות חלקן למכירה, וחלקן להשכרה וכן 29 אלף מטר ברוטו של מסחר ומשרדי.
לתוכנית הוגשו 191 התנגדויות, בין היתר התנגדה העירייה שטענה כי אין הצדקה להגדיל את יחידות הדיור בתוכנית המקורית, ללא הוספה של 1,500 יחידות נוספות, כמו כן, העירייה העירה שאין מספיק שצ"פים בתוכנית (שטח ציבורי פתוח). חברי מועצה טענו שהבנייה יכולה להוביל להעמקת הגירעון בשל מחסור ארנונה מתעסוקה, וארגוני הסביבה התנגדו לבנייה בשטחים הפתוחים ובפגיעה בטבע.

קראו גם:

לאחר הגשת ההתנגדויות נערכה חקירה ובדיקה מחדש של התוכנית, כשבסופה הוחלט להוסיף לתוכנית 130,000 מ"ר לשטחי תעסוקה והומלץ לבחון מחדש את פריסת חלק מיחידות הדיור כדי לקבל איזון בין מגורים ותעסוקה ובין בינוי מרקמי למגדלי וכאמור זו אושרה.