מהמקום ה-15 למקום ה-25: תנועת 'ישראל חופשית' פרסמה את מדד החופש לשנת 2021 והמצב ברחובות מלמד על צניחה. ברוב הקטגוריות העיר זוכה לציבור נמוך במתן שירותים לציבור החילוני.
2 צפייה בגלריה
מדד החופש לפי ערים
מדד החופש לפי ערים
מדד החופש לפי ערים
(צילום מסך: ישראל חופשית)
קראו גם:
המדד בדק האם ועד כמה פועל השלטון המקומי נגד הדרת נשים, כמה כסף מקצה העירייה למועצה הדתית ולשירותי הדת מתוך התקציב העירוני, איזו עירייה מאפשרת רחצה נפרדת בבריכה העירונית ועוד מתמרצת את זה בהנחה משמעותית, האם אגף החינוך העירוני מפקח על כניסת עמותות דתיות לבתי הספר, מאיזו עיר ניתן לצאת בשבת רק באמצעות מונית ספיישל או רכב פרטי, מי בעד לקדם נישואים אזרחיים בתחומי העיר ואף מאפשרת קבורה אזרחית בבית העלמין.
מה חסר בעיר שגרם לירידה הדרמטית? אין אפשרות לרישום זוגות חד מיניים, מוניות השירות חולפות בשבת בכביש חיצוני סמוך, אין קבורה אזרחית והעדר פיקוח על ארגונים דתיים שנכנסים לבתי הספר.
2 צפייה בגלריה
מתפללים בית כנסת - תמונת פייסבוק
מתפללים בית כנסת - תמונת פייסבוק
מתפללים בית כנסת
(צילום המחשה: shutterstock)
בנוסף, המדד של תנועת ישראל חופשית מעלה כמה נושאים מדאיגים נוספים ובהם הנחיה על הפרדה מגדרית בבריכה העירונית, "ומבלי שגובש נוהל האוסר אירוע בהפרדה מגדרית – עיר התרבות משתרכת מאחור במדד החופש העירוני", לשון הדו"ח של "ישראל חופשית".
עוד נכתב בדו"ח כי, "עם שיעור גבוה של תקציבי דת ביחס לתקציב העירוני הכללי, הוצאה גבוהה מהממוצע על שירותי דת פר תושב וכשהממונה על שירות דת פועל כשירות חיצוני – עיר המדע מתרסקת מהמקום ה-15, כשלפניה גם עכו, באר שבע, לוד וירושלים.
מנכ"ל תנועת ישראל חופשית אורי קידר: "מדד החופש העירוני של ישראל חופשית מוכיח זו השנה הרביעית ברציפות שראשי ערים אמיצים ונחושים יכולים לקדם מדיניות ליברלית בעיר שלהם, ומחלק שוב את נבחרי הציבור לכאלו שעושים וכאלו שמתרצים. בשנים האחרונות שבהן פרסמנו את המדד, ראינו כיצד העיריות נכנסו לוואקום שהשאירה מאחוריה ממשלה שמרנית שנשלטה על ידי גורמים דתיים קיצוניים, ודווקא אל מול ממשלת השינוי, ניתן לצפות מהעיריות להיות אמיצות יותר, אך גם מהממשלה לא להתמכר לקידום נושאים רק על ידי העיריות, ולקיחת אחריות נרחבת בעצמה".
לעדכונים - חדשות רחובות