תושבים רבים ברחוב יעקב שבמרכז רחובות שמחו לשמוע שבמקום אחת החנויות הוותיקות ייפתח סופרמרקט שידוע במחירים הזולים שבו. עם זאת, תושבי האזור קצת פחות מרוצים מהפקקים שנוצרים בשל פריקת הסחורה מהמשאיות בנתיב הנסיעה הצר, ונהגי תחנת "מוניות רחובות" סובלים מהתופעה במיוחד.
1 צפייה בגלריה
פקק ברחוב יעקב, השבוע
פקק ברחוב יעקב, השבוע
פקק ברחוב יעקב, השבוע
(צילום פרטי)
קראו גם:
"רחוב יעקב עמוס במיוחד", מסביר אילן, אחד ממנהלי תחנת המוניות הוותיקה, שנמצאת בדיוק בכניסה לסופר החדש. "כשתכננו את התנועה באיזור, אף אחד לא עצר לרגע לחשוב כיצד היא יכולה לצאת מהאיזור מהר יותר".
"בנוסף, נפתח עכשיו הסופרמרקט", ממשיך אילן. "אנחנו חונים בתוך מפרצים והחניות שייכות לתחנת המוניות. חלק מהמשאיות של הסופר עומדות מאחורי המוניות ופורקות סחורה".
נהגי המוניות מוצאים את עצמם תקועים בשל המשאית שחונה מאחוריהם, ללא יכולת לצאת ממפרץ החניה. "הוא אומר לך: 'רגע, אני פורק', אבל אני כבר יושב עם אנשים בתוך הרכב, וצריך להסביר להם שצריך לחכות שהוא יסיים לפרוק את הסחורה. בנוסף, הם עומדים על מסלול נסיעה צר וגורמים לפקקי תנועה, כי רק בהמשך הנתיבים מתפצלים, ופקקי התנועה עכשיו חמורים יותר מתמיד.
"זה ככה בכל יום. אתה מצלצל למשטרה והם אומרים שזה לא עניין שלהם. מצלצל ל־106, ועד שהם שולחים פקח המשאית כבר נסעה, אבל תבוא אחרת, ובמקסימום הם יגרשו אותם. אחר הצהריים באות מכוניות וחונות לנו במפרצים. אתה מסביר שזו תחנת מוניות ואסור לחנות ואומרים לך 'רגע, אשתי עוד שנייה באה'. אם לא תהיה אכיפה זה לא ייגמר, זה מקור הפרנסה שלנו ואלה הפקקים של מרכז העיר".
מסופר ברקת נמסר: "בשבועיים האחרונים בוצעו הכנות לקראת הפתיחה הרשמית, במסגרתן משאיות רבות הובילו סחורה בו‑זמנית גם בחניה האחורית וגם בקדמית. החל מהשבוע פריקת הסחורה תתבצע רק בחניה האחורית וללא הפרעה לתנועה".
מהעירייה נמסר: "פריקת הסחורה לסופר ברקת צריכה להיות בחניון האחורי ולא על רחוב יעקב. עיריית רחובות אכפה ואוכפת את האיסור לפרוק ברחוב יעקב באמצעות סיורים יוזמים ובאמצעות מענה לקריאות".