הלילות מתקררים לאחרונה מיום ליום, וכשכולם מתכנסים לישון תחת הפוך החם, אישה אחת מרחובות הגיעה למצב שבו היא ישנה ברחוב מזה מספר חודשים, על ספסל מול הפלאפל בכניסה האחורית לקניון.
1 צפייה בגלריה
"איך נותנים לאישה מבוגרת להגיע למצב כזה?"
"איך נותנים לאישה מבוגרת להגיע למצב כזה?"
"איך נותנים לאישה מבוגרת להגיע למצב כזה?"
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
"הלב כואב, אני גרה קרוב ובכל פעם שאני עוברת נצבט לי הלב", אומרת שני נחום, תושבת העיר, שאף ניסתה לגשת לאותה אישה ולבדוק אם היא זקוקה לסיוע. "היא לא מוכנה לדבר עם אף אחד. ראיתי עוד אנשים שמנסים לעזור או לגשת. אני לא מבינה איפה הרווחה במצבים כאלה. השבוע הגשם חזר והיא נמצאת ברחוב. הסיכון שתחלה בחורף או שיקרה לה משהו יותר גרוע הוא גדול. איך נותנים לאישה מבוגרת להגיע למצב כזה?".
לדברי גורם המעורה בפרטי המקרה, מדובר באישה שמוכרת לרווחה ונמצאת בטיפול.
"יש כמה דרי רחוב ברחובות, אבל אישה עוד לא ראיתי, ובטח שלא אישה מבוגרת שנראית כאילו חרב עליה עולמה", אומרת נחום. "חייב להיות איזשהו פתרון, לנסות לעזור ולקבל לא כתשובה זה לא מספיק. היא עלולה לקפוא שם בחורף ואף אחד לא ייקח אחריות על זה".
תגובת עיריית רחובות: "האישה מוכרת היטב למחלקת דרי הרחוב באגף לשירותים חברתיים. נציגת האגף הגיעה אליה מספר פעמים ואף הוצעו לה הפתרונות העומדים לרשות מערכת הרווחה. מפאת צנעת הפרט ומטעמי חיסיון לא נוכל לפרט מעבר לכך. נמשיך לתת כל סיוע אפשרי בתקווה לשיתוף פעולה של האישה".