המאבק של תושבי שכונת אחוזת הנשיא ברחובות נגד הקמת בית כנסת בשכונה עולה מדרגה. לאחרונה הגישו כמאה תושבים עתירה נגד עיריית רחובות בדרישה לבטל את היתר הבנייה שקיבלה לאחרונה עמותת "אחוזה לתרבות יהודית רחובות", להקמת מבנה בן ארבע קומות, הכולל בית כנסת, אולם שמחות ומרתף עם חדרי לימוד, וזאת בשטח של קרוב ל־1,000 מ"ר.
1 צפייה בגלריה
השטח המיועד להקמת המבנה
השטח המיועד להקמת המבנה
השטח המיועד להקמת המבנה
(צילום: פרטי)
קראו גם:
לאחר שכשלו ניסיונות להידברות עם העירייה ועם עמותת בית הכנסת, הגישו בשבוע שעבר התושבים עתירה לבית המשפט לעניינים מינהליים באמצעות עו"ד משה פולאקביץ ממשרד עו"ד יוסי לוי. העתירה הוגשה נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רחובות, נגד עיריית רחובות, נגד הממונה על חופש המידע בעיריית רחובות ונגד העמותה.
על פי טענות התושבים, מדובר בשכונה בעלת צביון חילוני מובהק שלא נותרו בה כמעט שטחים להקמת מבני ציבור עבור תושבי השכונה, זאת לאחר שבמהלך השנים העירייה העבירה שטחים לגורמים שונים, במקום להשמישם לטובת תושבי השכונה.
כפועל יוצא מכך חסרים בשכונה מבנים רבים, בהם גני ילדים ‑ על פי הטענה, בשכונה שבה מאות ילדים קטנים אין אפילו גן חובה אחד. עוד חסרים בה מרכז חוגים, ספרייה, מגרשי ספורט וכיו"ב.
"במצב דברים כזה", נטען, "נראה שמבנה כל כך גדול, שכל תכליתו שירותי דת ואירועים בעלי אופי דתי, אינו עולה בקנה אחד עם צורכיהם של מרבית תושבי השכונה".
נציגי ועד הפעולה טוענים בעתירה כי בפגישה שקיימו עם ראש העירייה רחמים מלול, הוא הסכים עימם שמבנה בסדר הגודל המתוכנן הוא מופרז ביחס לשכונה, וכי להערכתו 250 מ"ר יספיקו, וללא אולם אירועים. אלא שבפגישה נוספת שנערכה, הפעם גם עם נציגי עמותת בית הכנסת, נדהמו נציגי ועד הפעולה לגלות שמלול חזר בו מעמדתו והביע תמיכה בתכנון המקורי.
לטענת העותרים, גם ההצעה של נציגי השכונה לשימוש משולב נדחתה במהלך הפגישה, זאת למרות שהעירייה קבעה בפרוגרמה של העיר שיש לתעדף שימושים משולבים. בכך, נטען, לא נותרה לתושבים ברירה אלא לפנות לבית המשפט.
תושבי השכונה מדגישים כי הם אינם מתנגדים להקמת בית כנסת שכונתי בגודל של 200 מ"ר, כפי שהתבקש בבקשת ההקצאה על ידי העמותה. אולם בין זה לבין מבנה דת בן 1,000 מ"ר וארבע קומות הכולל אולם שמחות וחדרי לימוד, קיים הבדל גדול, הבדל שאיתו תושבי השכונה אינם מוכנים להשלים.