לתשומת לב תושבי שכונת רחובות המדע, מחירי הדירות שלכם ושלכן זינקו בעשור האחרון ב-64%. שכונת המדע ברחובות גם ניצבת במקום השני מבין השכונות המבוקשות למגורים והשקעה בישראל ב-2021.
3 צפייה בגלריה
שכונת המדע
שכונת המדע
שכונת המדע
(צילום: אבי מועלם)
מחירי הדירות החדשות בשכונת המדע ברחובות זינקו כ-64% בעשור האחרון, ומחיר דירה ממוצעת בת 4 חדרים עומד נכון לסוף הרבעון השלישי של 2021 על 2.656 מיליון שקל, כך לפי ניתוח שמאי שבוצע בלשכת שמאי המקרקעין בראשות חיים מסילתי.
לשם השוואה, מחירי דירות דומות ב-2011 עמדו על 1.622 מיליון שקל בלבד. בשנה האחרונה המחירים בשכונה עלו ב-4%.
קראו גם:
עוד עולה מניתוח השמאי שישנם פערים של עשרות אחוזים בין מחירי דירות בשכונת המדע לעומת דירות בשכונות אחרות בעיר רחובות.
3 צפייה בגלריה
שכונת רחובות החדשה
שכונת רחובות החדשה
שכונת רחובות החדשה
(צילום: אבי מועלם)
הניתוח בחן 5 שכונות בעיר שבהן קיימת בנייה חדשה: שכונת המדע, רחובות החדשה, רחובות הצעירה, חצרות המושבה ומרכז העיר.
נמצא, כי הפער הגדול ביותר הוא לעומת שכונת מרכז העיר שבה מחיר דירת 4 חדרים חדשה ממוצעת עומד על 1.5 מיליון שקל – נמוך ב-77% משכונת המדע.
בשכונת חצרות המושבה מחיר דירת 4 חדרים עומד על 2.32 מיליון שקל – נמוך ב-14% משכונת המדע; ברחובות החדשה המחיר עומד על 1.95 מיליון שקל – נמוך ב-36% משכונת המדע; ברחובות הצעירה המחיר עומד על 1.85 מיליון שקל – נמוך ב-44% משכונת המדע.
3 צפייה בגלריה
מחירי דירות 4 חדרים ברחובות
מחירי דירות 4 חדרים ברחובות
מחירי דירות 4 חדרים ברחובות
(צילום מסך)
שכונת המדע ברחובות היא שכונה חדשה בצפון-מזרח העיר הקרובה למרכז העיר, למכון ויצמן, לפארק המדע ולתחנת הרכבת העירונית. השכונה נחשבת ליוקרתית ואיכותית ומאכלסת משפחות בחתך סוציו-אקונומי גבוה - כמעט 70% מתושבי השכונה אקדמאים. בשכונה צפוי להיבנות פארק ירוק גדול וקיימים בה בתי ספר, גני ילדים, מוסדות ציבור ומוסדות קהילתיים.
השכונה דורגה במקום השני מבין השכונות הכי מבוקשות למגורים והשקעה בישראל בשנת 2021 לפי נתוני אתר יד 2. בשנה שעברה היו לה כמעט 70 אלף חיפושים ייחודיים, זינוק של 23% לעומת שנת 2019 ושל 95% לעומת 2018.
השכונה דורגה גם במקום השני בעליות מחירי הדירות שנרשמו בהן בשנים האחרונות. המחירים בשכונה טיפסו ב-18% ב-5 השנים האחרונות, לעומת עליית מחירים של 15% בתקופה זו ברחובות כולה.
יורם אביסרור, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת אביסרור משה ובניו הפעילה ברחובות: "הזינוק במחירי הדירות משקף את האטרקטיביות של שכונת המדע ברחובות בעיני רוכשי הדירות – השכונה והעיר כולה עוברות בשנים האחרונות תנופת בנייה ופיתוח שבאה לידי ביטוי בבנייה חדשה למגורים, בהתחדשות עירונית נרחבת, נבנות גם תשתיות חדשות, אזורי מסחר ותעסוקה ועוד. העיר שיפרה משמעותית את מעמדה הסוציו אקונומי ואנו צופים כי היא תמשיך להתפתח ותהווה אופציה ראויה למגורים במטרופולין במחירים שפויים".
חברת אביסרור משה ובניו בונה בימים אלה בשכונת המדע את פרויקט "מגדלי המדע 2" - מגדל מגורים בן 19 קומות ובו 70 יחידות דיור בתמהיל מגוון. אביסרור בונה ברחובות גם את פרויקט "431 אביסרור מערב רחובות" שנמצא קרוב לסיום שלב השיווק. הפרויקט כולל 12 מגדלים על שטח של כ-77 דונם, ובהם כ-960 יחידות דיור. 8 בניינים כבר אוכלסו במלואם, המגדלים 9-10 נמצאים בשלבי בנייה מתקדמים, ובניית המגדל ה-11 כבר נמצאת בקומה השמינית.
כל העדכונים - חדשות רחובות