כשנטע פלשקס הגיעה לביקורת שגרתית לאחר לידת בנה השני במרפאת מכבי בגדרה, היא לא תיארה לעצמה שתועבר משם בבהילות לבית החולים. פלשקס (40) הגיעה למרפאה עם תלונות על כאבי בטן, בצקות ברגליים וכאבים נוספים שנראו לה שגרתיים.
1 צפייה בגלריה
האחות אידה ורונו
האחות אידה ורונו
האחות אידה ורונו
(צילום: "מכבי שירותי בריאות")
קראו גם:
האחות אידה ורונו הפנתה את פלשקס לבדיקות שתן ולאחר מכן בדיקת לחץ דם. "בעקבות הניסיון שלי ממקרי העבר, לא נשארתי אדישה", מספרת ורונו. "התעקשתי שהיא תבצע את הבדיקה ותמתין עד לתוצאות כדי שנוכל לשלול דברים חמורים חלילה. אחרי שהתקבלו התוצאות, חשכו עיניי".
לחץ הדם של פלשקס היה גבוה במיוחד ולאחר התייעצות עם רופא המשפחה היא הופנתה באופן בהול לאשפוז בחדר מיון.
לאחר שהגיעה לבית החולים התברר כי היא סובלת מרעלת הריון חריפה, אשר ממנה לא סבלה במשך תקופת ההריון. הודות להתעקשות של האחות, חייה למעשה ניצלו.
"בזכות זה שאידה שכנעה אותי להמתין במרפאה, האירוע נגמר בצורה טובה", אמרה השבוע פלשקס. "אני קוראת לנשים נוספות להיות קשובות ולא לחשוב שאחרי הלידה הכל נגמר, ובעיקר להיות מודעות לכך שרעלת הריון יכולה להתפתח לאחר הלידה. גם כשיש ילדים נוספים בבית לדאוג להם, תדאגו לטפל בעצמכן ולא להזניח".
"אני שמחה שעלינו על הבעיה בזמן והמטופלת זכתה לטיפול מהיר שהציל את חייה", סיכמה ורונו. "אני מפצירה במטופלים, אם יש ספק אין ספק. גשו להיבדק".