הפיצוץ העז שהחריד את שכונת אחוזת הנשיא אתמול (בוקר יום שלישי) היה חריג בעוצמתו. התושבים, שרגילים לחיות בשקט ורוגע בשכונה, שעל פי נתוני המשטרה נמצאת בין חמש השכונות עם נתוני הפשיעה הנמוכים בעיר, מיהרו לצאת לרחוב כדי לראות מה קרה.
4 צפייה בגלריה
הפיצוץ בקק"ל
הפיצוץ בקק"ל
הפיצוץ בקק"ל
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
לחרדתם הם הבחינו ברכב הרוס ובשכנתם המבוהלת והפצועה, צעירה הרה בת 29, שהיתה בדרכה לקחת את בתה בת השנה וחצי לגן. הפיצוץ נגרם בגלל מטען חבלה שהוצמד לרכב וטרם ברור אם הופעל באמצעות מנגנון השהיה או על ידי אדם שהשקיף מרחוק ולחץ על הכפתור על אף שראה שמדובר באם ובתה הקטנה.
קראו גם:
"שמענו בום גדול וחשבנו שזו תאונה", משחזרת תושבת רחוב הכרמל שבו אירע הפיצוץ. "הייתי בטוחה שזו תאונת דרכים או תאונת עבודה במבנה שנבנה בסמוך".
דיירים נוספים מיהרו החוצה לראות מה קרה. "היו אנשים ברחוב, ילדים. זו שעה שאנשים מתחילים את היום, מאוד מפחיד", היא אומרת. "כולם בקבוצות הוואטסאפ של הבניין והשכונה התחילו לדבר, אבל כשירדנו למטה והבנו מה קרה, התחושה היתה איומה ונוראה. זו שכונה שקטה, למה אנשים צריכים לפחד ללכת בבוקר לעבודה?".

מטען מתחת לחופה

צוותי ההצלה שהגיעו למקום מצאו לצד המכונית את האם עם פציעה קשה ברגלה בתה נפצעה קל ושתיהן הועברו לבית חולים קפלן בעיר כשהן מלוות על ידי אב המשפחה שלא נכח במקום בעת הפיצוץ. פרופ' אמיר הרמן, מנהל המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי קפלן, דיווח שהאישה הגיעה לבית החולים כשהיא סובלת מפציעה חמורה בכף הרגל והקרסול.
היא נבדקה ראשונית על ידי רופאי המיון והכירורגים בקפלן ועל ידי רופא הנשים, שהגדיר את מצב העובר כיציב. לאחר מכן הובהלה לחדר ניתוח, שם קובע השבר קיבוע ראשוני חיצוני, ובהמשך הועברה להמשך טיפול במחלקת נשים ויולדות.
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע ברחוב כרמל
זירת האירוע ברחוב כרמל
זירת האירוע ברחוב כרמל
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
פיצוץ מטען החבלה השבוע מתווסף לשני פיצוצים שהרעידו את האיזור בשבועיים האחרונים. הפיצוץ הראשון התרחש בתחילת החודש באולם אירועים בפארק הורוביץ בחתונה של עמוס לביא, המוכר למשטרה משלל אירועים והיתקלויות עם משפחות פשע אחרות ומול גורמי אכיפת החוק בעשור האחרון. באותו אירוע נפצעה אישה אחת באורח בינוני ושבעה אנשים נוספים נפצעו קל, בהם ילדים. בניגוד לסברה הראשונית כי מדובר ברימון שהושלך לאולם, ככל הנראה המטען הוטמן מראש מתחת לחופה והופעל מרחוק.
אירוע מסוג זה, של פיצוץ באמצע חגיגה משפחתית, נחשב ליוצא דופן גם בעולם הפשע.
4 צפייה בגלריה
מזירת האירוע ברחובות
מזירת האירוע ברחובות
מזירת האירוע ברחובות
(צילום: איחוד הצלה)
הפיצוץ השני התרחש בשבוע שעבר ברחוב קק"ל בנס ציונה, במהלכו נפצע גבר כבן 50 באורח בינוני בגלל מטען חבלה במכוניתו. חובש איחוד הצלה טל וסיולוב שהיה בסמוך למקום, שמע את הפיצוץ והגיע לזירה ראשון, שם הוא מצא את נהג הרכב סובל מחבלות ופציעות מרסיסים, "הענקתי לו סיוע ראשוני ולאחר מכן הוא פונה למרכז הרפואי קפלן", אמר וסיולוב.

קורבנות ללא עבר פלילי

יודגש כי בשני האירועים האחרונים מדובר באנשים ללא רקע פלילי. המשטרה פתחה בחקירה כדי להבין אם יש קשר בין המקרים ומי היה יכול להטמין את המטענים העוצמתיים במכוניות.
4 צפייה בגלריה
הרכב הבוער אחרי הפיצוץ
הרכב הבוער אחרי הפיצוץ
הרכב הבוער אחרי הפיצוץ
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
העובדה שבשני המקרים האחרונים מדובר באנשים ללא רקע פלילי, והעובדה שניהם התרחשו בשכונות מגורים שקטות, גורמות ללא מעט תושבים לחשוש שזוהי רק ההתחלה ושאירועים דומים עלולים להתרחש בזמן הקרוב. "אם זה קרה בשכונה שלנו זה יכול לקרות בכל שכונה, ואני מנחש שיש איזה שהוא קשר בין כל המקרים שהיו בשבועיים האחרונים", אומר תושב שגר ברחוב שבו אירע הפיצוץ השבוע.
"יש פה מלחמת עבריינים על הגב של אזרחים תמימים, ובפעם הבאה ילד שילך לבית ספר ויעבור ליד רכב כזה יכול לגמור את החיים שלו, רק כי הוא עבר במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון. צריך להתעורר, לא יכול להיות שאמא לוקחת את הילדה שלה בבוקר לגן כשהרחוב מלא וזה מה שקורה, היה פה נס שלא היו אבידות בנפש".
לאור ההסלמה באיזור וברחובות, בפרט בשבועיים האחרונים, ראש העירייה רחמים מלול ביקש ביום שלישי בצהריים פגישה דחופה עם מפקד תחנת משטרת רחובות כדי לדון במצב. "אני רואה בחומרה רבה את האירוע", אמר מלול, "ודורש ממשטרת ישראל לטפל בנושא באופן דחוף ונמרץ, שימנע אירוע דומה".
לעדכונים - חדשות רחובות