בשבוע שעבר עובדי קרן פיננסית שנמצאת בקומה השלישית של בניין בפארק המדע הופתעו לגלות שעל אדן החלון יושבת תוכי מסוג ג'אקו ומתבוננת בהם. הם הכניסו אותה, טיפלו בה וגם מצאו את הבעלים שלה בזכות קבוצת הפייסבוק 'איך אתה יודע שאתה רחובותי'. הבעלים באו במהרה לקבל אותה, אחרי שכל בני המשפחה הפכו עולמות במשך יומיים כדי למצוא אותה.
"היא הייתה נראית על הפנים, ראו שהיא עצובה ומותשת מאוד", מספרת אנה ברטנב, עובדת המשרד שהייתה באותו זמן בביתה והגיעה חזרה בשעת הערב כדי לסייע לתפוס את הג'אקו שכבר הוכנסה פנימה. "את לא מצפה לתוכי בחלון של משרדים, היה חושך והיא אפורה אז קשה לראות אותה. כשהיא התקרבה צילמו והעלו לקבוצה שלנו בעבודה. אמרתי להם שהיא לא אמורה להיות בחוץ ושינסו לפתוח את החלון כדי שתוכל להיכנס. כשפתחו היא נכנסה והם ברחו", היא מספרת וצוחקת.
2 צפייה בגלריה
סלפי ניצחון. קוקו ועובדי המשרד
סלפי ניצחון. קוקו ועובדי המשרד
סלפי ניצחון. קוקו ועובדי המשרד
(צילום: אנה ברטנב)
"הלכתי לשכנה שלי שיש לה כלוב לחתולים, הגעתי עם אוכל וניסינו לתפוס אותה", היא מספרת על המאמצים שלה ושל אורי אלפסי שעובד איתה לעזור לתוכי. הג'אקו הייתה רעבה וצמאה במיוחד, ומיד כשנתנו לה מים היא גמעה אותם בצמא והחלה לאכול. אין כאן בתים, הגנו שהיא הגיעה מרחוק.
אחרי שאכלה והתאוששה קצת, התוכי בחנה את המצילים שלה לעומק ונשארה במשרד במשך שלוש שעות, הרבה אחרי שכולם הלכו הביתה. "נשארנו אני ואורי וטיפלנו בה. בהתחלה חיפשנו אצלה סימון ולא מצאנו, אבל אחרי שעתיים ראיתי שיש לה טבעת אפורה עם מספר, אבל חששנו להתקרב אליה". בסופו של דבר התוכי התקרבה אליהם כי ראתה את אורי מקלף קלמנטינה. הצלחתי לקחת אותה ביד והחלטנו לנסות לפרסם את זה, לא ציפינו למבול הפניות".

קוקו והעובדים בפארק המדע
(צילום: אנה ברטוב)

לא מעט אנשים התקשרו וטענו שהתוכי שייכת להם, אך רק אחד מהם נתן פרטים מזהים שהצביעו על כך שככל הנראה מדובר בבעלים. הם הזמינו אותו להגיע למשרד והוא מיהר למקום. "עוד לפני כן הוא אמר לנו שקוראים לה קוקו וניסינו לקרוא לה בשם שלה, אבל היא לא הגיבה אלינו. איך שהוא נכנס למשרד היא התחילה לצעוק: "קוקו, קוקו", ומיהרה אליו, ואז הבנו שמדובר בבעלים", היא מספרת.
קראו גם:
"הוא התקשר לילדים והיו צרחות של אושר ושמחה", מספרת אנה, שלא הייתה מוכנה לקבל עבור ההחזרה של קוקו שקל אחד, למרות שהבעלים הציע. לאחר מכן הוא שלח לה ולאורי שובר מתנה לארוחה זוגית לאות תודה.

2 צפייה בגלריה
קוקו על אדן החלון
קוקו על אדן החלון
נחתה אצל האנשים הנכונים. קוקו על אדן החלון
(צילום: אנה ברטוב)

"הוא אמר שמאז שהגיעה הביתה היא לא מפסיקה לדבר, להתפנק ולאכול. עבר עליה הרבה כנראה ביומיים האלה, גם היה מאוד קר בלילות. מי שסייעה בפרסום שהוביל בסופו של דבר למציאה של קוקו, שממש ערכה מבצע שלם להחזרתה היא הסבתא במשפחה – טובה אברהמוב והשכנים של המשפחה ובהם נטי בן נעים שכולם במשך יומיים הפכו עולמות כדי למצוא את קוקו ולהחזיר אותה הביתה".