בעלים של שטח חקלאי בסמוך לבריכת החורף של רחובות שמיועדת להפוך לשמורת טבע מתוקף חוק גנים לאומיים, טוען שלמרות ההפקעה הוא לא קיבל תמורה ופיצוי עבור השטח שנלקח ממנו. על פי כתב התביעה שהגיש נגד רשות הטבע והגנים, טוען בעל השטח שהוא מחזיק בו כבר עשרות שנים והוא מעבד אותו לצרכים חקלאיים. עוד הוא טוען שהוא מחזיק בחוזה חכירה עם רשות הפיתוח ל־49 שנים.
1 צפייה בגלריה
השטח החקלאי. "תפסו חזקה על השטח"
השטח החקלאי. "תפסו חזקה על השטח"
השטח החקלאי. "תפסו חזקה על השטח"
(צילום: אבי מועלם)
הפקעת השטח המדובר נעשתה במסגרת תוכנית מתאר מקומית שקיבלה תוקף ומטרתה לייעד את השטח לשמורת טבע. לטענת התובע, חוזה החכירה שלו מסתיים בשנת 2048 ורשות הטבע והגנים ללא כל התחשבות בעתידם של החקלאים שמעבדים את אדמתם במקום פגעה בזכות הקניין שלו, כאשר הפקידה את התוכנית בוועדה המחוזית ברחובות. למרות התנגדויות לתוכנית מצד חקלאים באיזור שטענו שקיימת פגיעה עיקרית באופן עיבוד השטחים החקלאיים, התוכנית אושרה.
עוד טוען התובע כי הקרקע שימשה לחקלאות והיוותה מקור פרנסה עבורו וכי לא שולמו לו הפיצויים המגיעים לו עבור ההפקעה, וכי רשות הטבע והגנים תפסה חזקה על השטח מבלי לשלם לו את הפיצויים הנדרשים על פי חוק.
קראו גם:
כעת הוא מבקש מבית המשפט שיחייב את רשות הטבע והגנים לפצות אותו בהתאם ובתוספת הפרשי ריבית והצמדה, או למנות מומחה שיאמוד את גובה פיצויי ההפקעה שמגיעים לו. בנוסף, הוא דורש מבית המשפט שיחייב את רשות הטבע והגנים בתשלום פיצוי עקב התנהלותה.
תגובת רשות הטבע והגנים: "הרשות לומדת את כתב התביעה ותגיב לטענות במסגרת ההליך המשפטי המתנהל".