הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) אישרה בשבוע שעבר תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת שעריים בלב העיר הוותיקה ברחובות.
התוכנית (תמ"ל 2033), המקודמת על ידי עיריית רחובות, כוללת 540 יחידות דיור שיוקמו ב־7 מגדלים בני 25-22 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 108 יוקצו עבור דירות קטנות. בבסיס שלושת המגדלים שיוקמו על רחוב הרצל, ישולבו קומת מסחר, קומה של שטחי תעסוקה, ומעליה חצי קומה של שימושים ציבוריים, שיהוו חזית פעילה לרחוב. כיום מצויים במתחם 46 צמודי קרקע ובניין נוסף ובו 12 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.
1 צפייה בגלריה
שעריים החדשה
שעריים החדשה
שעריים החדשה
(הדמיה: אדריכל איציק פרנס )
הבונוס
חיזוק רחוב הרצל
שימור בית הרב
הרחבת שבילים להולכי רגל
טיפול במי הנגר
בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת מענה של כ־5,000 מ"ר עבור מבני ציבור, כ־8,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה וכן פארק על שטח של כ־3 דונם. כמו כן, התוכנית קובעת הוראות שימור לבית רב מתחילת המאה ה־20, המצוי בפינת הרחובות הרצל וסעדיה גאון. התוכנית מחייבת את שימורו ומאפשרת תוספת אגף כדי להנגישו לציבור.
כמו כן, בחלקו האחורי של המתחם מוצע פארק על שטח של 3 דונם, שישרת את תושבי המתחם והאיזור. הפארק יתרום למערך ניהול מי הנגר על ידי בריכה לאיגום וויסות מי נגר המתוכננת בצפונו. הבריכה תסייע בהשהיית מי הנגר ועודפיו יעברו מהבריכה דרך "נחל עירוני" אשר יהיה חלק מהפיתוח של הפארק ויוביל מים למערכת הניקוז העירונית.
התוכנית קודמה בהתאמה לעקרונות תוכנית המתאר ללב העיר רחובות המקודמת בימים אלה ותמ"א 70 (תוכנית המתאר הארצית למרחב מערכת המטרו במטרופולין תל אביב) שתשנה את אופי הבינוי במתחם ותתאפשר הקמת בינוי אינטנסיבי ומעורב שימושים סביב צירי מערכת תחבורה עתירת נוסעים וכן קו מטרו שצפוי לעבור ברחוב הרצל.
במסגרת התוכנית יורחבו הרחובות הסובבים את המתחם: סעדיה גאון, מוגזח וזקס אשר לטובת הולכי הרגל.
קראו גם:
יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, שלומי הייזלר: "מדובר כאן בתוכנית התחדשות מרכזית ומשמעותית במרכז העיר, שתחזק את התחדשות העיר הוותיקה וכן תביא חיזוק משמעותי לרחוב הרצל. אפשר לראות כאן עוד השפעה מבורכת של פרויקט המטרו שעתיד להיבנות במרכז הארץ".
ראש העירייה, רחמים מלול: "שמחים על ההתקדמות המשמעותית עם אישורה של התוכנית וכעת נפעל ליישומה בהקדם האפשרי".
תוכנית במספרים: 7 מגדלים, 25 קומות בכל מגדל, 108 יחידות דיור קטנות, 540 דירות בסך הכל, 5,000 מ"ר מבני ציבור, 8,000 מ"ר שטחי מסחר, 3 דונם פארק.