מעל שעתיים חיכה תושב העיר ינון לוי מתחת לבניין שבו הוא מתגורר ברחוב פרשני בעיר, מחכה שהמשטרה תסייע לו להזיז רכב שחוסם את שביל הנכים שרק דרכו הוא יכול לעבור כדי להיכנס לבניין כיוון שהוא מתנייד באמצעות כיסא גלגלים. "בשעה 12:40 ביום שישי, אני מתקשר למשטרה ומבקש שיתקשרו לבעל הרכב, וזו לא פעם ראשונה שחונים לי ככה", הוא מספר, אך דקות ארוכות עברו ולא קרה דבר.
1 צפייה בגלריה
ינון לוי. לא הפעם הראשונה
ינון לוי. לא הפעם הראשונה
ינון לוי. לא הפעם הראשונה
(צילום: פרטי)
"דיברתי עם מפקד הסיור, שהתקשר אליי מהטלפון האישי שלו אחרי הפנייה למוקד 100, ואחרי זה כל השיחות התנהלו מולו. שומעים איך הוא מתקשר לבעל הרכב החוסם שמספר לו סיפורים, על אשתו שצריכה לבוא ולהזיז את הרכב, ועוד כמה דקות הוא יורד או היא יורדת, בפועל עמדתי שם שעתיים בשמש ובחום וחיכיתי", הוא מספר.
"עם ההתנהלות הזו מה הפלא שאנשים לא סופרים את המשטרה? הם מבינים שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים כי לא יעשו להם כלום"
גם אחרי פרק הזמן הזה, כשהגיע אותו אדם, הוא אמר שחסמו לו את החניה הפרטית בבניין ולכן בחר לחסום את שביל הנכים, "הוא עוד אמר לי ברוב חוצפתו שעד שאותו אדם שחונה לו בחניה הפרטית לא יזוז – הוא לא יזוז וימשיך לחסום את מעבר הנכים", מספר ינון. "והמשטרה עושה משהו? היא לא עושה שום דבר, נותנים לך להרגיש שעושים לך טובה. זה חוק, אז אם יש חוק למה לא אוכפים אותו? עם ההתנהלות הזו מה הפלא שאנשים לא סופרים את המשטרה? הם מבינים שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים כי לא יעשו להם כלום".
קראו גם:
זה לא המקרה הראשון לדבריו שבו חוסמים לו את שביל הנכים. "וגם חנו לי בחניית הנכים הפרטית ברחוב. אני מתקשר למשטרה, מגיעה ניידת והוא אומר לי לפרוק את המדרגה ולקרוא למישהו להזיז את הרכב, אבל לתת דוח לרכב שחוסם או להתקשר אליו, את זה הוא לא יעשה. העיקר שעליי הוא איים שאם אמשיך לעמוד באמצע הכביש במקביל לחניית הנכים שלי – אני אקבל דוח על הפרעה לתנועה".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "המשטרה טיפלה באופן מקצועי בפניה, בסיומה יצרו קשר השוטרים עם בעל הרכב החוסם שהזיז את רכבו כנדרש".