ביום ראשון השבוע הוגשה בבית המשפט המחוזי מרכז בקשה מאת סנגוריו של דניאל קדר, המואשם ברצח אלדד פרי, לשחררו בתנאים, בטענה שאין מספיק ראיות נגדו המצדיקות את השארתו במעצר עד תום ההליכים.
קדר נעצר בתחילת חודש נובמבר 2021 והואשם ברצח אלדד פרי בכניסה לחווה החקלאית ברחובות פחות מחודש קודם לכן. המשטרה הגישה נגדו כתב אישום ב-21 לנובמבר 2021 ובדיון שנערך לאחרונה, ב- 28 בספטמבר 2022, הוצגו בבית המשפט עיקרי טיעון ביחס לקיומן של ראיות לכאורה להוכחת אשמתו ברצח.

2 צפייה בגלריה
החשוד ברצח דניאל קדר. בתמונה הקטנה: אלדד פרי ז"ל
החשוד ברצח דניאל קדר. בתמונה הקטנה: אלדד פרי ז"ל
המואשם ברצח דניאל קדר. בתמונה הקטנה: אלדד פרי ז"ל
(צילומים: יריב כץ, אבי מועלם)
כעת טוענים סנגוריו של קדר, עו"ד לירן זילברמן ועו"ד סתיו סער, כי יש לשחרר את המשיב בערבות ובתנאים מגבילים, כיוון שאין בנמצא ראיות בעוצמה מספקת באופן שמצדיק את מעצרו עד תום ההליכים.
בבקשה שהגישו כתבו עורכי הדין כי קדר הנו אדם נורמטיבי, אב וסב לנכדים, אשר עד למועד מעצרו התפרנס מעבודתו כאיש מחשוב ומעולם לא הסתבך באירוע פלילי. עוד טענו, כי הוא נכה המוכר על ידי ביטוח לאומי ושהאישום החמור הרובץ לפתחו בגין רצח אלדד פרי מבוסס על מצבור חריג של ראיות נסיבתיות שונות, בראשן חוות דעת מומחה מעבדת הנשק. לפיה נמצאה התאמה מסוימת בין תרמיל בזירה ובין האקדח שהחזיק קדר ברישיון. לטענת הסנגורים, אין כלל ראיות שיש בהן כדי לקשור אותו לביצוע הרצח, או לזירת הרצח.
ההגנה טוענת עוד שהאופן שבו תיארה המדינה את האמור בחוות הדעת ביחס לאקדח של קדר לא משקף את הממצאים נכונה. לטענתם האמירה לפיה חוות הדעת קובעת התאמה מלאה בין האקדח של קדר ובין שבעת התרמילים שאותרו בזירה אינה נכונה ואף מטעה במובן מסוים.
לטענתם, בגמר מכלול הניסויים והבדיקות שנערכו במעבדת הנשק, לאחר לא פחות מ- 12 ניסויי ירי, נמצאה התאמה בין נקודה מסוימת בגוף האקדח לבין נקודה מסוימת בגוף תרמיל - אחד מתוך שבעה שאותרו בזירה. עוד הם הדגישו שקליעים וחלקיהם שאותרו בזירה או בגופו של פרי המנוח, לא סיפקו התאמה לקנה האקדח של קדר וכי לא נמצא כל ממצא פורנזי מדעי שקושר אותו לזירה או למנוח ועל בגדיו, כליו ומכלול הפריטים המשמשים אותו לרכיבה על האופנוע לא נמצאו כלל שרידי ירי.
קראו גם:
ההגנה טענה גם, בין היתר, שקדר סובל מנכות ולכן לא היה יכול לרדוף אחרי פרי, וגם לא מרדף קצר, כפי שתואר על ידי המדינה. למרות שאינו כופר בכך שהיה במועדים מסוימים בסביבת ביתו של פרי שנמצא במרחק לא רב מהמקום בו נורה ונרצח, אך לא קיימות ראיות לכך שביצע תצפיות ומעקבים אחרי פרי. עוד הם טענו שדבריו הוצאו מהקשרם בקבוצת הווצאפ של הרוכשים, וכי עשה שימוש במשפט אלמותי מתוך הסרט "הטוב, הרע והמכוער", כשכתב: "when you have to shoot shoot, don’t talk".

2 צפייה בגלריה
אלדד פרי
אלדד פרי
אלדד פרי ז"ל
(צילום: אבי מועלם)

לטענת ההגנה, מכל סוגי הראיות המתוארות בבקשת המדינה, רק באחת מהן יש כדי לקשור את קדר לרצח אלדד פרי, וזו חוות הדעת של מעבדת הנשק שכאמור לטענת ההגנה לא מדברת על התאמה מלאה.
"על כן ועל יסוד האמור, מתבקש בית המשפט הנכבד לקבל את עמדת המשיב ובתוך כך לקבוע כי אין בעניינו ראיות לכאורה להוכחת אשמתו ברצח המנוח, בעוצמה מספקת".