הסינגל הראשון של שיראל אחיאל, מוזיקאית צעירה מנס ציונה, שיצא בשבועות האחרונים הוא גם שיר ניצחון על תקופה קשה שטלטלה את חייה ואיימה לגנוז את חלומה הגדול.
3 צפייה בגלריה
שיראל אחיאל
שיראל אחיאל
שיראל אחיאל
(צילום: שאול גולן)
כבר בגיל 14 היא התחילה ללמוד מוזיקה בבית הספר של עדי לאון ושיעורי פיתוח קול עם בני נדלר, הכל כדי להגשים את חלומה להיות יוצרת ומוזיקאית. הקלפים הסתדרו לה כפי שרצתה, אבל אז הגיע משבר רפואי שאיים לעצור הכל. אחרי תקופה של כאבים חזקים ואשפוזים ממושכים היא אובחנה עם מחלת הקוליטיס, עברה ניתוחים כולל כריתת המעי הגס, ובראשה כבר רצו מחשבות של מה יהיה איתי ואיך אמשיך, אבל גם שם, ברגעים הקשים שלה, הייתה המוזיקה תרופה למכאוביה. אחרי שיקום ממושך וניתוחים רבים היא חזרה ליצור מוזיקה, השתתפה בתוכנית הריאליטי "אקס פקטור", שם הדהימה את כל פאנל השופטים, וחזרה לעבוד בכל הכוח על הסינגל הראשון שלה שיצא בימים אלה. בראיון היא מספרת על ההתמודדות הקשה עם המחלה, התמיכה של ההורים והחברים והחלום לפרוץ בתחום המוזיקה.

התנפצות החלום

בגיל 14 אחיאל כבר ידעה בדיוק מה היא רוצה לעשות כשתהיה גדולה – להיות יוצרת ומוזיקאית. באותה התקופה היא פעלה כאמור כדי להגשים את חלומה, אבל אז מחלת הקוליטיס עצרה את הכל וגרמה לה לשים את המוזיקה בצד. "דווקא כשהחלום היה נראה קרוב כל כך להגשמה, תקפו אותי כאבים מוזרים", היא מספרת בראיון ל"ידיעות רחובות". לאחר שורה של בדיקות ואשפוז התגלתה בגופה מחלת הקוליטיס (מחלה דלקתית כרונית שפוגעת במעי הגס) ושיראל מצאה את עצמה נכנסת ויוצאת מניתוחים מורכבים ואשפוזים אינסופיים, רחוק מהמשפחה, מהחברים ומהעשייה המוזיקלית.
"היו לי שם שעות ארוכות, כשאני שוכבת לבד, מקבלת ברזל, סטרואידים, תרופות ביולוגיות, מתנפחת ומרזה באופן דרסטי מיום ליום", היא מספרת. ההורים היו לצידה כל הזמן, אך החברים נעלמו. "הרבה חברים עזבו אותי בשלב מסוים, לצערי הם הפסיקו אפילו עם הדבר הכי מינימלי של לשאול לשלומי. לא ציפיתי לכלום, אבל זו הייתה נקודה שאיבדתי אמון במושג חברות. החבר הכי טוב שלי פשוט קם והלך ולא רצה להמשיך להיות בקשר ובאמת לא ידעתי מי נמצא שם בשבילי ומי יהיה שם כשאצטרך, וכשהם כן הגיעו זה היה עם פרצוף של 'באנו מרחמים', לא יכולתי לסבול את זה".
ברגעים הקשים האלו מה שהחזיק אותה הייתה המוזיקה. "אני מבינה שזה העולם שאני כל כך רוצה להיות חלק ממנו, אבל ככל שהתחזקה בי ההבנה שזה מה שאני רוצה, פתאום ראיתי את החלום מתנפץ לרסיסים. רציתי כל כך להמשיך לשיר, אבל בכל פעם שניסיתי להפיק קול כאב לי בכל הגוף, הייתי שרה ומתה מכאבים. פחדתי שהמצב הזה יישאר לנצח, שהקול שלי לעולם לא יחזור אליי. היו יותר מדי רגעים שאיבדתי את התקווה ואת האמונה, שאלתי המון למה זה מגיע לי, מה עשיתי שזו דווקא אני, זה היה מקום חשוך שהיה קשה לראות בו את האור בקצה המנהרה".

(צילום: מתוך ה-X Factor)

קיראו גם:

מקפצת הריאליטי

היא נולדה וגדלה בנס ציונה והיא האחות האמצעית בין שתי אחיות נוספות – האחת בת 29 והשנייה בת 12. "מילדה מאושרת הפכתי להיות הילדה הזו שנמצאת בבית החולים, לא בבית בשבתות ואנחנו בית דתי, חסר הקידוש, חסר הצחוק, ההורים ראו מה אני עוברת וראיתי עליהם בשלב מסוים שיותר קשה להם ממני, היו הרבה עליות וירידות ובתוך כל זה הם היו צריכים להחזיק את העבודות שלהם, אני כל כך מעריכה אותם". בתקופה הזו שיראל עברה מספר ניתוחים בגלל חורים שהיו לה במעי הגס, בשלב מסוים הוחלט לכרות לה את כולו והיא חוותה תקופה ארוכה של שיקום.
במהלך האשפוז הארוך הכירה שיראל את חגי אוזן, המנהל של נסרין קדרי, וקובי פרץ, וגם איש תקשורת. "בזמן האשפוזים הייתי מנסה לחזור למוזיקה, אבל לא הלך, כל הזמן המחלה תקעה אותי, והקשבתי לזמרים שאני אוהבת, חקרתי את עולם המוזיקה ושמעתי סיפורים, הבנתי שבלי מוזיקה אהיה בן אדם ממורמר, שאם המוזיקה לא תהיה בחיים שלי כל הזמן לא אהיה שמחה ומאושרת, הבנתי שזה הייעוד שלי", היא מספרת.


3 צפייה בגלריה
שיראל בזמן האשפוז
שיראל בזמן האשפוז
שיראל בתקופת האשפוז. "איבדתי חברים"
(פרטי)

בשנת 2021 השתתפה אחיאל באקס פקטור לאירוויזיון, שם ביצעה את השיר Anyone וגרפה מחמאות רבות מהשופטים. "ההשתתפות באקס פקטור הייתה חוויה שלא אשכח לעולם. אני זוכרת שעוד באודישנים הפנימיים דורון מדלי שמע אותי ואמר לי, 'בהתחלה אמרתי לעצמי, אה, בטח עוד אחת מהזמרות, ובשנייה שפתחת את הפה צרחתי מבפנים, סוף־סוף יש לנו פה זמרת, הרוב באים לכאן ומזייפים עד עכשיו, אני שומע אותך וכולי צמרמורות, עם השיר הזה את עולה לבמה ולא אחרת!'
"זה ריגש אותי בטירוף לשמוע את זה ממנו. הכרתי כל כך הרבה אנשים מוכשרים, ממש חייתי מוזיקה במשך תקופה בגלל חזרות וצילומים וראיונות וכל מה שמסביב לתוכנית. לצערי הרב זה הפסיק לאחר שסיננו זמרים בלי סיבה, אבל לעולם לא אשכח את החוויה. לקחתי איתי דברים חדשים לדרך".

3 צפייה בגלריה
שיראל ונתן גושן
שיראל ונתן גושן
עם נתן גושן
(פרטי)

דואט עם שרית חדד

היום, חמש שנים אחרי שמחלתה התגלתה, שיראל משחררת את הסינגל "תרופה לכאב" שנכתב על ידי עדי כבירי ואלירן אביטל. השיר מדבר בדיוק על התקופה הזו. "המחלה היא לכל החיים, אבל בגלל שכרתו לי את המעי הגס החלמתי ממנה. יש עדיין סימפטומים מסוימים וכאבים וזה משהו שילווה אותי כל החיים גם בבדיקות ומעקבים, אבל בסדר, מתמודדים וקמים ולומדים איך לחיות עם זה. גם כשקשה ומתייאשים לא יעזור לשבת ולבכות בבית".
את הסינגל החדש היא משחררת אחרי שנתיים של המתנה. "הקלטתי אותו בערך חמש פעמים, הוא מדבר על אהבה נכזבת שחוויתי, יצאנו, אהבנו, היה הרבה רגש נפשי ושום מגע פיזי. זה היה מדהים בעיניי, הרגשנו את החיבור אחד לשנייה רק מהמבט ואז יום בהיר אחד הוא פשוט קם והחליט לעזוב מסיבה מאוד טיפשית שלא אפרט אותה. למזלי עדיין לא היינו ביחד וזה נגמר מוקדם מספיק כדי שלא אפגע יותר מדי. אני משתדלת להתרכז בהווה ולעסוק בשגרה שלי ובדברים שאני אוהבת לעשות ולהקיף את עצמי באנשים שאני אוהבת".
המנהל שלה, חגי אוזן, ניהל לא מעט אמנים גדולים ולאחיאל יוצא להיפגש עם חלקם בחדרי ההקלטות. החלום שלה הוא לשיר דואט עם שרית חדד ונתן גושן ובחו"ל עם דמי לובאטו, ברונו מארס, כריסטינה אגילרה ואריאנה גרנדה. "זה חלום שהלוואי ויתגשם, ואם תהיה לי האופציה לשיר עם כל מי שכתבתי בו־זמנית על במה אחת גדולה אז בורכתי".

(הסינגל החדש "תרופה לכאב")

לאן את שואפת להגיע עם המוזיקה?
"להגיע לאנשים ללב, לשיר שירים שיגרמו לאנשים להזדהות עם מצבים בין אם הם שמחים או עצובים, או כל רגש אחר. אני רוצה להגיע לבמות הגדולות, ולעשות טוב בלב לאנשים, שיאהבו את המוזיקה ויהיו חלק מהשירים שלי. אני רוצה להראות לאנשים שגם כשמגיעים למקומות הכי שפלים וקשים בחיים אפשר להגיע מאוד רחוק וגבוה, ירידה לצורך עלייה, כך חינכו אותי בבית, כך תמיד האמנתי ופעלתי וכך באמת קורה. הכי אני רוצה שהמוזיקה תהיה נוכחת לאורך כל חיי".

לא רק מוזיקה

אחרי הניתוחים הרבים ותקופת המחלה, שיראל הבינה גם מהרופאים שהיא חייבת להתחיל לעסוק בספורט כחלק משיקום הגוף. היא החלה להתאמן ועד מהרה התאהבה ומתאמנת לפחות פעמיים בשבוע. "זה מחזק אותי מבחינת הביטחון העצמי ונותן לי אנרגיה, ויחד עם המוזיקה שמחברת אותי לעצמי אני מרגישה מאושרת".
את הספורט היא לקחה גם לתחום המקצועי וכיום היא מדריכת ספורט, ועוזרת לנוער שנמצא באשפוזים בתקופת שיקום לקראת החזרה לשגרה.