שבועיים לאחר הרצח של יזם הנדל"ן אלדד פרי בבוקר יום שישי מחוץ לבית הכנסת ברחובות, ישב דניאל קדר, תושב ראשון לציון, בביתו והחליף את תמונת הפייסבוק שלו לזו שבה הוא מופיע עם כל נכדיו. הניגודיות הזו בין היותו איש משפחה וסבא אוהב לנכדיו לבין היותו חשוד ברצח היכתה את קרוביו בהלם. "זה פשוט לא יכול להיות", מספרת מכרה קרובה שלו. "הוא אחד האנשים הכי טובים שאני מכירה, זה פשוט לא הגיוני שהוא ייטול חיים של מישהו אחר".
1 צפייה בגלריה
החשוד ברצח דניאל קדר. בתמונה הקטנה: אלדד פרי ז"ל
החשוד ברצח דניאל קדר. בתמונה הקטנה: אלדד פרי ז"ל
החשוד ברצח דניאל קדר. בתמונה הקטנה: אלדד פרי ז"ל
(צילומים: יריב כץ, אבי מועלם)
קראו גם:
קדר נעצר ביום ראשון בחשד לרצח פרי, יחד עימו עוכבו לחקירה עוד שבעה אנשים, ובית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו בעשרה ימים. בחקירתו הכחיש החשוד את מעורבותו ברצח. במהלך החקירה התברר כי רכש שתי דירות בפרויקט הנדל"ן של פרי בלוד. בהארכת המעצר טען נציג המשטרה כי ישנן ראיות שקושרות לכאורה את החשוד לעבירה.
קדר, תושב ראשון לציון בן 64, נחשב לדמות מוכרת בקרב קהילת חובבי הרכיבה על אופנועים. שיטוט קצר בדף הפייסבוק שלו מראה את קרבתו העזה לכלי הרכב הדו־גלגלי. עשרות תמונות שלו במסגרת פעילויות שונות של קבוצות רוכבים מעטרות את הדף ונראה שהוא אחד החברים המרכזיים בקבוצה. דבר נוסף שאי־אפשר להחמיץ הוא היותו של החשוד איש משפחה, זאת בגלל התיעוד הרב של נכדיו וילדיו. בנוסף, נחשב החשוד לבעל הבנה גדולה באקדחים שמרבה לבקר במטווחים ומרבה לעלות תמונות שממחישות את הצלחותיו בדיוק הירי.
במסגרת החיפוש המשטרתי שנערך בביתו של קדר למחרת מעצרו, נמצא גם אקדח אותו הוא מחזיק ברישיון, אך לדברי גורם המעורב בחקירה יש אפשרות שהירי נעשה באמצעות כלי נשק אחר ולאו דווקא עם האקדח האישי. לטענת המשטרה, מעבר לממצאים טכנולוגיים שיש ברשותם הקושרים לכאורה את החשוד לרצח, העובדה שהוא רכש שתי דירות ונאלץ להוסיף כסף רב היוותה מניע.
בסביבתו של קדר עדיין מנסים לעכל את מעצרו וחוזרים שוב ושוב על כך שזה לא יכול להיות. שלומי קטעבי, ניצב בדימוס במשטרה שחבר איתו בקבוצת הרכיבה, סיפר כי גם הוא מתקשה להבין את הקשר בין החשוד לבין הפרופיל של הרוצח. "אנחנו מכירים דרך קבוצת הרכיבה ואני יכול לומר שהוא בחור נהדר. ההתרשמות שלי לגביו היא שהוא אדם טוב, לא אלים כלל, ולכן אם היו שואלים אותי אם הוא מסוגל לעשות דבר כזה הייתי אומר שלא. אני מגייס את הניסיון שיש לי מהמשטרה ויודע שזה לא הפרופיל של הרוצח הטיפוסי".
דינה, חברה נוספת המתגוררת גם היא בראשון לציון אמרה: "לא מאמינה לרגע שהוא עשה את המעשה. הוא אדם חכם ולא טיפש שעושה מעשים כאלה, הרי יש לו ערבות אישית על הדירות. הוא אדם ישר שלא נוטה להתעצבן, איש משפחה לתפארת, ולכן נראה שהם מצאו מישהו עם אופנוע שקנה דירות וזה ישר הפך אותו לחשוד, זאת התנהלות מכעיסה".
סיגל, מכרה נוספת של החשוד, הגיבה גם כן בתדהמה: "אני בשוק שחושדים בו, זה ממש אבסורד כי הוא אדם ישר, סבא ואבא נהדר. תמיד הוא מארח אותי ואת כל החברים בצורה רחבה. הוא עוזר לכל מי שאפשר, אני לא מצליחה להאמין שהוא עשה את זה".
כל העדכונים - חדשות רחובות