כתב תביעה בדרישה להחזר כספי בסכום של 128,709 שקלים הוגש השבוע נגד עיריית רחובות בבית משפט השלום בעיר, בטענה שהעירייה התקינה את שעוני המים באופן שמדי המים הוצלבו ומשפחה בת שתי נפשות שילמה את חשבון המים המנופח של השכן שאצלו שש נפשות, ולהיפך.
2 צפייה בגלריה
מד המים לא הותקן כראוי
מד המים לא הותקן כראוי
מד המים לא הותקן כראוי
(המחשה: תומי הרפז)
על פי כתב התביעה, השכן התובע חי עם בת זוג בבניין מאז אוכלס בשנת 2014, תמיד ובאופן יוצא דופן הם קיבלו חשבונות מים מנופחים ותצרוכת גבוהה מעל הסביר לשתי נפשות. כל הפניות שלהם לאורך השנים לנציגי השירות של הבאר השלישית לא זכו למענה הולם ובדרך כלל היה נענה כי הוא לא מבין בתחום וכי הציוד וקריאות המונה תקינים, זאת גם לאחר ששלח את מד המים לבדיקה בתשלום באמצעות הבאר השלישית והוא נמצא תקין.
בחודש מאי האחרון בעת החלפת הדוד בדירה התגלה במקרה שיש הצלבה בין מד המים שלו ובין מד המים של דירת השכן, וכי לאורך כל אותה תקופה שילם למעשה את חשבון המים של השכן שבביתו שש נפשות. כשהפנה את תשומת הלב של נציגי התאגיד לנושא הם אישרו שאכן ישנה הצלבה בין מדי המים, והבאר השלישית הציעה לו זיכוי בסכום זעום לעומת סכומי הכסף ששילם לאורך השנים עבור ההצלבה שנעשתה בטעות על ידם.

2 צפייה בגלריה
תיקון של שעון מים
תיקון של שעון מים
מדי המים הצטלבו?
(צילום: יצחק טסלר)

קראו גם:

לדבריו פנה לתאגיד עם כל הפרטים והמסמכים המאמתים שאכן שילם את הסכומים המדויקים הגבוהים על חשבון השכן. על פי נוהל בירור השגות צרכנים של רשות המים המועד בו ספק המים מחויב לענות לצרכן הוא תוך 14 יום. מאחר שתאגיד המים לא השיב למכתבו, הגיש את התביעה וכעת הוא דורש מבית המשפט שיפסוק את ההחזר הכספי שנגבה שלא בצדק תוך חיוב העירייה בהוצאות על עוגמת נפש, בדיקת מונה המים ופיצוי על פי חוק הגנת הצרכן.
מהתאגיד העירוני נמסר: "תאגיד המים יתייחס לטענות התביעה בבית המשפט, כמקובל".