במסגרת תהליכי ההתחדשות העירונית בקריית משה, אמורים היו התושבים לעבור לדירות חדשות שנבנו עבורם על קרקע משלימה. אולם לא מכבר החליטה מדינת ישראל לשנות את המודל, ולשווק את הקרקע המשלימה (הדירות הנוספות שנבנות במסגרת פינוי בינוי) כדי להעלות את הכדאיות הכלכלית של הפרויקט כולו, והתושבים יעברו לדירות שכורות עד שיסיימו לבנות דירות חדשות במקום הדירות שייהרסו. התושבים התנגדו להחלטה אותה קיבלו בהפתעה, כיוון שעד לאותה החלטה היה ברור להם שהם עוברים לקרקע המשלימה. בהובלת חבר המועצה שאול צגהון ופעילי השכונה ונציגי הדיירים הם אף יצאו להפגין מול בניין העירייה.
ראש העיר, רחמים מלול, ומחזיק תיק ההתחדשות העירונית גיא צור התנגדו אף הם להחלטה זו. לפני כחודש וחצי נערכה ישיבה מכרעת שבה הציעו ראש העיר ומנכ"ל חברת הלר פתרון אפשרי למצב. בימים האחרונים, לשמחת כל הצדדים, הודיעו למלול כי כל הגורמים המקצועיים מאשרים את הפתרון, ונשלח בהתאם מסמך התחייבות רשמי שיהווה נספח להסכם הגג.
1 צפייה בגלריה
קריית משה. תעבור מהפך
קריית משה. תעבור מהפך
קריית משה. תעבור מהפך
(צילום: אבי מועלם)
בנוסח להסכם מתחייבת המדינה לסמן מגרשים בקרקע המשלימה שיוקצו להקמת יחידות דיור, כך שניתן יהיה לאפשר לתושבים שיבחרו בכך - לעבור ישירות לדירות חדשות בקרקע הפנויה. בהתאם לצורך ניתן יהיה להגדיל מספר זה בתיאום בין הצדדים. בדומה להסכם, הנספח יובא גם הוא לאישור מועצת העיר בישיבת המועצה שתתקיים השבוע.
קראו גם:
בעירייה מציינים כי מהליכי שיתוף הציבור עולה כי לא כל התושבים חפצים בפתרון זה. רק חלקם מעוניינים לעבור לדירה בקרקע המשלימה שרחוקה ממקום מגוריהם הנוכחי. חלקם מעוניינים להישאר באזור שבו הם גרים כעת, והם מוכנים להמתין לסיום תהליך הבניה באותו מקום שבו הם גרים כעת, לאחר הריסת הבניין הישן.
"הבטחנו וקיימנו", אמר ראש העיר מלול לאחר ההודעה מטעם העירייה. "לאחר החלטת המדינה לשינוי המודל, הדגשנו בפני נציגי המדינה וגם בפני התושבים- אנו מחויבים למודל שהוצג בפניהם עד כה, ויש למצוא פתרון לכך. הפתרון אינו בהפגנות או בשבירת כלים, אלא רק באמצעות הידברות ושיח, ובחיפוש אחר פתרון יצירתי, כפי שעשינו תוך עיסוק יומיומי. שמרנו על קיום שיח בגובה העיניים מול התושבים, באמצעות חבר המועצה גיא צור, חברת הלר ומינהלת קריית משה. אני שמח לבשר כי הפתרון היצירתי שהצענו- התקבל ואושר על ידי המדינה ויהיה חלק בלתי נפרד מהסכם הגג. כעת משסוכם נושא – ניתן לחתום על הסכם הגג ולהתקדם בפרויקט חשוב זה".
צור הוסיף: "הבאנו פתרון לסוגיה שהועלתה על ידי תושבי קריית משה. הפתרון מגשים את החזון החברתי שבהסכם הגג, יחד איתכם נמשיך קדימה ליזום, לתכנן ולבצע באחריות ובהובלה בכל תחומי החיים".
כל העדכונים - חדשות רחובות