ביום חמישי האחרון התקיים מפגש מקוון בין הנהלת עיריית רחובות ובין השרה להגנת הסביבה, ח"כ תמר זנדברג, ראשי המשרד וגורמים מקצועיים נוספים. הצדדים דנו בהעמקת שיתוף הפעולה בנושא המחזור, ובסוגיות שמטרידות את תושבי העיר, בין היתר, פינוי מתקן מיון הפסולת ברחובות ההולנדית ובעיית היתושים והזבובים בעיר.
2 צפייה בגלריה
מתקן המיון ברחובות ההולנדית
מתקן המיון ברחובות ההולנדית
מתקן המיון ברחובות ההולנדית
(צילום: שי אלבלינג)
עיריית רחובות הציגה את נתוני העלייה המרשימים בשיעור המחזור ברחבי העיר בשנתיים האחרונות, וביקשה מהמשרד את תמיכתו בהגדלת היקפי המחזור ובבחינת אפשרויות לטיפול בפסולת אורגנית ברחבי העיר (הפח חום).
קראו גם >>
בנוסף, כאמור, עלתה כוונת העירייה לפנות את תחנת המעבר לפסולת מאזה"ת הורוביץ למתחם חדש שירכז את כל תחום הטיפול בפסולת בעיר. העירייה הדגישה כי בכוונתה להקים מרכז חדש ומשוכלל, שיטפל במיון הפסולת, הפרדתו וטיפול בו עוד טרום ההטמנה.
אנשי המשרד להגנת הסביבה חיזקו את מדיניות העירייה, והבטיחו לתמוך בנושא ברמת התכנון והביצוע. בעיניהם יש חשיבות אסטרטגית בכך שעיר גדולה כמו רחובות תחזיק מתקן מעין זה, שישרת את העיר וצרכיה.
2 צפייה בגלריה
רחמים מלול
רחמים מלול
רחמים מלול
(צילום: יריב כץ)
כמו כן עלתה סוגיית הזבובים והיתושים ברחבי העיר, והעירייה ביקשה מהמשרד לקדם פתרון הדברתי כולל, ירוק ואקולוגי, במטרה לצמצם ככל האפשר את מכת היתושים והזבובים בעיר. בנושא זה הובטח כי צוות מקצועי של המשרד יבחן ביחד עם העירייה את מקור הבעיה ואת סוגי היתושים - ובהתאם לכך יפעלו הצדדים למציאת פתרון קבע לבעיה.
נקודה נוספת שעלתה היא הפיכת איגוד ערים ליחידה סביבתית - אזורית. ראש העיר רחמים מלול וסגנו יניב מרקוביץ' הדגישו את החשיבות בהנגשת שירותי סביבה לתושבי העיר, וביקשו מהשרה להסדיר את הנושא באופן מיידי. משמעות הדבר הינה מתן שירותים סביבתיים לתושבי העיר במסגרת היחידה, ובהם בדיקות רעש, קרינה, חינוך סביבתי, הסברה, טיפול במפגעי ריח ועוד.
לכל העדכונים - חדשות רחובות