עברו שש שנים מאז מצעד הגאווה הראשון ברחובות. בשנים אלו הקהילה הגאה בעיר התגבשה, התפתחה ועשתה צעדים משמעותיים ומגוונים. בחודשים האחרונים מתכוננים פעילי ופעילות הקהילה למצעד הגאווה השישי ברחובות, המהווה נקודת שיא שנתית לקהילה ותומכיה.
2 צפייה בגלריה
חברי הקהילה הגאה בעיר
חברי הקהילה הגאה בעיר
חברי הקהילה הגאה בעיר
( צילום: מרשל פלג)
המצעד יתקיים ב- 29.6, יום חמישי. רחבת ההתכנסות תיפתח בשעה 17:00 בכניסה הדרומית לתחנת הרכבת, שם יהיו פינות ישיבה למשפחות, דוכן להכנת שלטים, דוכן צבעי פנים ועוד פעילויות. ב-18:00 תתחיל הצעידה המשותפת לאורך רחוב הרצל, צפויים להיות בה גושים של ארגוני הקהילה הגאה ושל ארגונים חברתיים נוספים. ב-18:30 ייפתח מתחם הבמה המרכזית, עם דוכנים של ארגוני הקהילה ומגוון אמנים והופעות, בהרצל פינת אייזנברג. ב-20:30 תחל אפטר פרטי בכניסה חופשית.

קראו גם:

המצעד הוא אמנם אירוע שיא, אך חברי הקהילה מדווחים שחלה התקדמות משמעותית בעיר, הן במישור העירוני עם מענים חדשים כמו מינוי עו"ס להט"ב, הקצאת מקום לקבוצות "איגי", מינוי רכז לקהילה הגאה והקמת פורום להט"ב עירוני, והן במישור הקהילתי עם גיבוש קהילת "קוויר בעיר", אירועי הקהילה השונים, קבוצות ההורים ועוד.

2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה. הכנות אחרונות ברחובות
(צילום המחשה: shutterstock)

חברת קוויר בעיר ופורום הלהט"ב העירוני, רותם ברק: "השנה יותר מתמיד נצעד יחד עבור הזכות שלנו ושל כל אישה ואדם לחיות בכבוד, עם החופש לבחור מי אנחנו ועם מי נחלוק את חיינו. כואב לי להיתקל שוב ושוב בביטויי להט"בופוביה ברחובות, העיר שבחרתי לבנות את חיי בה. ישנה התקדמות אבל הדרך עוד ארוכה. מצעד הגאווה הוא הדרך שלנו להראות שאנחנו עומדות יחד אל מול הלהט"בופוביה, לזכור את ההיסטורית המאבק ארוכת השנים של הקהילה שלנו, ולחגוג את השינויים והניצחונות שכבר התממשו".