כשדיאנה גלושנקוב הבינה שהיא חוותה בעברה אלימות בזוגיות שלה, היא החליטה לקבל עזרה, וכשהרגישה חזקה דיה, החליטה לעזור לאחרות במצבה. בימים אלה היא נמצאת בשלבי פיתוח וחיפוש אחרי מימון לאפליקציה שמתחזה לאפליקציית בריאות ותזונה, אך בפועל מיועדת לסייע לנשים לדווח על אלימות במשפחה.
1 צפייה בגלריה
גלושנקוב. "יצאתי משם בצורה חכמה ולא לבד"
גלושנקוב. "יצאתי משם בצורה חכמה ולא לבד"
גלושנקוב. "יצאתי משם בצורה חכמה ולא לבד"
(צילום: פרטי)
קראו גם:
גלושנקוב (32) הבינה לדבריה רק בדיעבד שהיא חווה אלימות, ומרגע שהבינה זאת ביקשה עזרה. "עשיתי שני תארים והייתי תלמידה מצטיינת, אבל אף אחד לא לימד אותי מה זה מעגל אלימות, מבחינתי זה היה מעגל של נשים או ילדים להורים אלימים, לקחו לי כמה שנים טובות להבין שאני נמצאת בזוגיות אלימה, פשוט כי לא הייתה לי מודעות", היא מספרת.
מה שחידד אצלה את המודעות והוביל אותה לסייע גם לאחרות היה המקרה של מיכל סלה ז"ל, "ראיתי תמרורי אזהרה שמתפרסמים, ראיתי את הסרט התיעודי על המקרה והקשבתי ללילי בן עמי מדברת והבנתי שזה בעצם מה שחוויתי בעבר", היא מספרת.
מהזוגיות האלימה שחוותה בעברה היא יצאה בסיוע הרווחה. "יצאתי משם בצורה חכמה ולא לבד, והתחלתי טיפול קבוצתי במרכז דלב ברחובות. היינו עשר בנות ובהתחלה הייתי בהלם מוחלט, היה לי קשה להתחיל לדבר או בכלל לאסוף את המחשבות, אבל בסוף נפתחתי, עם הפגישות הכרנו אחת את השנייה, והתחלתי לבנות את הכל מאפס".
היא מספרת שהתהליך הקבוצתי הוא זה שעזר לה להתחזק, ושם גם ניצת בה לראשונה הרעיון לתעד את מקרי האלימות. "במהלך הטיפול הייתי מביאה לקבוצה קטעים שכתבתי ביומן או בדפים מפוזרים. זה לא יכול היה להיות שלם כי גם קשה לך מול עצמך וגם את צריכה להחביא את מה שאת כותבת. הזיכרון של נפגעות האלימות נפגע וזה לא רק שאת מפקפקת בעצמך, את גם לא זוכרת איך הדברים התרחשו".
בשלב זה רואה גלושנקוב פרסום על האקתון מיכל סלה, בו מחפשים רעיונות שיכולים להציל חיים, "וזה ישר קפץ לי, כי הייתי אומרת לעצמי בתקופה הזו שחסרה לי אפליקציה בה אוכל לתעד הכל, אבל כשהדברים מוצפנים", היא מספרת.
"אף אחד לא לימד אותי מה זה מעגל אלימות, מבחינתי זה היה מעגל של נשים או ילדים להורים אלימים, לקחו לי כמה שנים טובות להבין שחוויתי זוגיות אלימה"
היא העלתה בהאקתון רעיון לפתח אפליקציה שנחזית לאפליקציית תזונה, ובה מקום מוצפן בו אפשר לתעד מקרי אלימות, תחושות ולקבל השקפות על מצב הזוגיות. "לפעמים המצב הנפשי לא מאפשר לכתוב טקסט, אז זה נוח שיש קטגוריות, לדוגמה הצרת חופש הפעולה או קללה, או לקיחת מפתחות הרכב", מסבירה גלושנקוב. "את לא בטוחה שזו אלימות והצד השני יכול לגרום לך לחשוב שגרמת לזה, אבל כשהקטגוריות מול העיניים זה משקף לך את המצב היום־יומי שלך.
"טקסט פתוח יכול לשמש גם כראיה, למשל כמו במקרה של מיכל סלה והיומן שלה. צריך להבין שבמעגל האלימות יש תקופת ירח דבש, יש פיצוץ ואז תקופה טובה, ואת זוכרת דברים בפלאשבקים, אבל את גם צריכה להבין שקורה לך משהו מסוכן, ואת צריכה שמישהו יעיר אותך לפני שהוא קורה".
האפליקציה בוחנת באופן חודשי את כל הקטגוריות שמולאו לאורך החודש ומתריעה אם ישנה הסלמה מסוכנת. גלושנקוב הגישה את הרעיון שלה בתחרות של פורום מיכל סלה והוא נבחר לפיתוח על ידי יזמים מקצועיים ובימים אלה המיזם מחפש אחר מימון.
האפליקציה תפורסם במקומות שונים אליהם יש לנשים גישה, יהיו בו מספרי טלפון של מקומות שיכולים לסייע במעגל האלימות ובאפליקציה גם יהיה צ'אט אנונימי בו נשים שמחוברות יוכלו לשוחח זו עם זו על מה שהן עוברות.

תמרורי אזהרה

אובססיביות- הוא מחטט לך בנייד
זוגיות דו–פרצופית - בפומבי מציג עצמו באופן שונה
הקטנה - את תמיד אשמה בכל
רגישות קיצונית - יגיב בצורה מאיימת על בקשה להיפרד
הקדוש המעונה - הוא גם קורבן וגם תוקפן
* מתוך פורום מיכל סלה