זו לא גרוטאה, זה רכב אספנות: השבוע הוגשה בבית משפט השלום ברחובות בקשה לארכה להישפט בגין דוח שניתן לרכב ולדברי בעליו לא הגיע אליו כיוון שנשלח לכתובת קודמת. בעל הרכב טוען כי רק כאשר הגיעה התראה בפני עיקול חשבון הבנק של אשתו עבור הקנס, קיום הדוח הגיע לידיעתו לראשונה.
1 צפייה בגלריה
 ביקש לקבל העתק של הדוח ונדחה
 ביקש לקבל העתק של הדוח ונדחה
ביקש לקבל העתק של הדוח ונדחה
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
על פי כתב התביעה, בחודש מרץ 2022 התקבל מכתב התראה בבית הוריה של אשת התובע ברחובות. המכתב התריע בפני עיקול בגין חוב, ומשלא ידעו במה מדובר פנו לעירייה ושוחחו עם נציגה שהסבירה שמדובר על דוח פיקוח. התובע ביקש לבטל את הדוח והסביר את הנסיבות שבגינן יש לבטלו.
לדבריו הכתובת שאליה נשלח הדוח מהעירייה שדרשה לפנות את הרכב מהכביש בתוך 72 שעות, היא כתובת ילדותו, ובאותה העת היה מקבל דואר בקיבוץ בו התגורר כיוון ששם עודכנה כתובתו במשרד הפנים. לדבריו, הדוח לא הומצא לו למרות שביקש זאת מהעירייה מספר פעמים, ולא היה לו מושג איזו עבירה עבר. הרכב עמד מחוץ לביתו של אחיו והיה מיועד להפוך לרכב אספנות. לטענת התובע, הוא אף שילם את אגרת הרישוי עבור הרכב והתכוון להעביר אותו טסט, אך העירייה גררה את הרכב וגרטה אותו מבלי שהייתה לו הזדמנות לומר דבר בעניין.
באותה התקופה המדינה הייתה בשיא מגפת הקורונה ולדברי התובע הוא היה עסוק במעבר דירה לעיר אחרת שאליה העביר את כתובתו ואפשר היה לשלוח לו אליה מכתבים על פי העדכון במשרד הפנים וליידע אותו על הדוח. כעת הוא טוען כי אין באפשרותו להוכיח שהרישוי שולם כיוון שהטפסים והקבלה היו ברכב שנגרט.
לטענתו בכתב התביעה, למרות שידע על דבר קיום הדוח רק במרץ 2020, לא חלף המועד הקבוע בחוק להגשת הבקשה להישפט, אך התובעת העירונית פסקה כי חלף מועד זה. לדבריו כל ניסיונותיו לקבל עותק מהדוח שהעירייה טוענת כי נשלח לכתובת הנכונה עלו בתוהו, וכעת הוא דורש מבית המשפט להאריך את מועד הגשת הבקשה להישפט בגין הדוח.
מהעירייה נמסר בתגובה: "לכשתתקבל התביעה, עיריית רחובות תגיב בבית המשפט כמקובל".