המקרר החברתי הראשון ברחובות החל לפעול השנה לראשונה ליד בית הקפה "עלמה" בעיר. המקרר נועד למען הקהילה, לאנשים נזקקים או כאלו שסתם מתחשק להם לפתוח אותו ולקחת פרי, מעדן או מאפה. מאחורי היוזמה עומדת חברת המועצה איטל בציר־אלשיך, מחזיקת תיק פיתוח בר קיימא במועצת העיר.
1 צפייה בגלריה
המקרר החברתי. בקרוב: מנהל לפרויקט
המקרר החברתי. בקרוב: מנהל לפרויקט
המקרר החברתי. בקרוב: מנהל לפרויקט
(צילום: פרטי)
קראו גם:
עיריית רחובות רכשה את המקרר למען הקהילה ואת ניהול המיזם החברתי מובילה מיה לונצר, פעילה חברתית ותושבת שכונת שדרות ח"ן. המיזם החברתי טומן בחובו גם העלאת מודעות למניעת בזבוז וניצול המזון, ליצירת סולידריות חברתית ולחיזוק קשרי הקהילה.
המקרר פתוח 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ומאפשר לתושבים לקחת ממנו בחופשיות מוצרים גולמיים שנשארו לאנשים ועסקים בסוף יום, או אוכל מוכן של בתי עסק מקומיים.
"מי שהתנדב לתת לנו את החשמל למקרר הוא הבעלים של בית הקפה עלמה, והם גם מתנדבים לנקות את המקרר מדי פעם", מספרת בציר-אלשיך. "אנחנו עושים משהו למען הקהילה. כל אחד לא מסתכל רק על המקום שהוא חי בו אלא מעבר, וסולידריות בתקופת הקורונה חשובה מאוד", היא אומרת ומוסיפה שלאחרונה מי שמנקה את המקרר הוא יאיר דוד, מעמותת "לחיות בכבוד", שמסייעת לאנשים נזקקים.
"בהתחלה תרמו בעלי עסקים ובתי קפה, חומוסיות ופיצריות", ממשיכה לונצר. "היו ירקנים מהאזור שגם תרמו לנו סחורה בסוף היום, ובהחלט סחורה טובה, והמקרר היה מלא. אם היינו שמים מוצרים, בתוך שעתיים או שלוש הם כבר לא היו שם, כי באמת היה תפעול של מתנדבים.
בימים אלה: "לאחרונה, בעקבות מקרה אישי, ירדתי מהניהול והמתנדבים התרופפו אבל לא הפסקנו, עדיין יש תנועה, אבל המצב התברואתי לא מספיק, צריך יותר", מסכמת לונצר. "השנה בסוף אוקטובר יהיה סטודנט במסגרת מלגה שמוענקת על ידי פיתוח בר קיימא והוא ינהל את המקרר. היינו גם רוצים שיהיו עוד מתנדבים שיצטרפו".