לאחר מבצע פיצוץ הביפרים, מכשירי הקשר וחיסול בכיר החיזבאללה איברהים עקיל, הועלתה מיידית רמת הכוננות בצפון. מאז נורו מטחי ירי כבדים לכיוון ישראל. אתמול בבוקר (רביעי) נשמעו אזעקות גם בשרון, בתל אביב ורמת גן כאשר טיל כבד נורה לראשונה ע"י חיזבאללה מלבנון לכיוון מרכז הארץ.
3 צפייה בגלריה
כיפת ברזל בפעולה
כיפת ברזל בפעולה
כיפת ברזל בפעולה
(צילום: דובר צה"ל)

כבר ביום ראשון שינה פיקוד העורף את הנחיות ההתגוננות מקו חיפה צפונה - באזורי הגליל התחתון, הגליל העליון, המפרץ, הקריות, העמקים ומרכז הגליל, וחלק מיישובי גולן דרום (מועצה אזורית עמק הירדן).
גם בעיריית רחובות חידדו נהלים, וראש העירייה אף נפגש עם הנהגת ההורים על מנת לשקף להם את תמונת המצב העדכנית בשקיפות מלאה ולענות על שאלותיהם. בפגישה לקחו חלק מנהל אגף ביטחון ובטיחות אופיר מזרחי, ראש מינהל החינוך אפרת צוקרמן והיקל"ר משה לוי.

קראו גם:

להנהגת ההורים הוצגה תמונת המצב העדכנית והגורמים הרלוונטיים פירטו אודות ההיערכות שנעשתה מראש, למעבר בין רמות ההתגוננות של פיקוד העורף, האזינו לחששות ושאלות ההורים, והציגו את הפעילויות והתכניות שבוצעו עד כה, כמו בדיקת מקלטים, מפגש זום עם מנהלים חדשים לרענון ההנחיות, והפצת תוכנית ההתגוננות לכל מנהלות ומנהלי בתי הספר.
"דאגנו למגן את כל גני הילדים בעיר, ואני סומך על מינהל החינוך ומנהלי בתי הספר שינצלו את הזמן היקר להתארגנות והכנה, בתקווה שלא נזדקק לזה," אמר ראש העירייה מתן דיל.
בתום פגישה זו, ולאור ההתפתחויות הביטחוניות, הגיע מפקד המחוז, אמיר בן דוד, לעדכון בטחוני, וסקר בפני ראש העיר את האתגרים אשר עלולים לעמוד בפנינו בזמן הקרוב, וכן דרכי ההתמודדות.
לרשימת המקלטים הציבוריים ברחובות לחצו כאן

3 צפייה בגלריה
פגישת עדכון עם מפקד המחוז אמיר בן דוד
פגישת עדכון עם מפקד המחוז אמיר בן דוד
פגישת עדכון עם מפקד המחוז אמיר בן דוד
(צילום: עיריית רחובות)

מצב מיוחד בעורף


בערב יום שני התקבלה במשאל טלפוני דחוף בממשלה, הצעתו של שר הביטחון יואב גלנט להכריז על מצב מיוחד בעורף בכל שטח המדינה עד ליום שני הבא.
יש להדגיש כי הכרזה על מצב מיוחד בעורף לא משפיעה על האזרחים, ולא מדובר במדיניות ההתגוננות או בהנחיות פיקוד העורף, אלא במצב שמאפשר לצה"ל ולרשויות המדינה לקבל במהירות החלטות על שינוי מהיר של המצב - כולל סמכויות לשר הכלכלה להשארת עובדים במקומות חיוניים וכדומה.
הכרזה זו מאפשרת לפיקוד העורף להפעיל סמכויות בצורה רציפה, ובין היתר להפעיל במהירות, במידת הצורך, התראות והנחיות לתושבים. מדובר בצעדי הכנה בלבד של העורף הישראלי".
ברחובות - יש להקפיד להישמע להנחיות פיקוד העורף ובעירייה דווח כי מרכז החירום העירוני פועל מסביב לשעון ומוכן לכל הסלמה גם באזור שלנו.


הנחיות פיקוד העורף ברחובות


נכון לרגע זה (חמישי 26.9.2024 6:45) אין כל שינוי בהנחיות פיקוד העורף ברחובות ואנחנו נמצאים במצב של שגרה דרוכה ומוכנים לכל שינוי.
חשוב להכיר את ההנחיות מצילות החיים:
בתוך דקה וחצי מרגע הישמע האזעקה, יש להיכנס לממ"ד או למקלט, ולשהות בו עשר דקות.
אין ממ״ד או מקלט משותף/ציבורי? היכנסו לחדר מדרגות פנימי, ואם אין כזה - היכנסו לחדר פנימי.
בשטח פתוח - התרחקו ככל האפשר מהרכב, שכבו על הרצפה וכסו את הראש עם הידיים.
באזור מיושב - היכנסו למקלט סמוך או לחדר מדרגות פנימי ועלו קומה.
נפלה רקטה באיזורכם? אנא הימנעו מהגעה לזירות, ואין להתקרב או לגעת בשרידי רקטות, העשויים להכיל חומרי נפץ - יש לדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל.
ניתן להוריד את יישומון פיקוד העורף שמפעיל התרעות בטלפון במקרה של אזעקה והגדירו התרעה בהתאם למיקומכם.
להורדת האפליקציה של פיקוד העורף לחצו כאן
לאתר הפורטל הלאומי לחצו כאן
פורסם לראשונה: 08:13, 22.09.24