ועד העובדים בעיריית רחובות פנה בשבוע שעבר לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בבקשת סעד זמני בסכסוך קיבוצי מול העירייה על רקע פגיעה בפרטיות העובדים. הרקע לבקשה הוא חשד לפריצה של האקרים שבוצעה במחשבי העירייה, בעקבותיה דלף מידע אישי של מאות עובדים מתיבות המייל. בעיריית רחובות מכחישים וטוענים כי לא היו דברים מעולם, אולם מציינים כי הנושא בבדיקה מעמיקה.
3 צפייה בגלריה
עיריית רחובות. "דוחים מכל וכל את הטענות"
עיריית רחובות. "דוחים מכל וכל את הטענות"
עיריית רחובות. "דוחים מכל וכל את הטענות"
(צילום: יריב כץ)

בבקשה מבית הדין לעבודה, דורשת ההסתדרות לחייב את העירייה למסור דוח ממצאים על האירוע, להצהיר על הפרת זכויות העובדים, ולפצות כל עובד שנפגע ב-50,000 שקל.
יו"ר הוועד רמי מדהלה כתב לעובדים: "משפטני ההסתדרות תמימי דעים כי מדובר בפגיעה חמורה בפרטיות....האקרים נכנסו למחשבי העירייה ונחשפו למידע סודי ממאגרי העירייה ומתיבות הדואר של העובדים. על כך לא יכולנו להבליג. פנינו לראש העירייה בבקשה להעביר לנו מידע מסודר, לרבות שמות העובדים שהתיבות שלהם נפרצו, אולם למרות שידוע לנו כי נערך דוח על היקפי הפריצה, ראש העיר סירב להעביר לנו אותו. לא ויתרנו והגשנו בקשה לבית הדין לעבודה שיורה לעירייה למסור לנו את כל המידע. ועד העובדים ייאבק על סביבת עבודה בטוחה ועל זכותכם למרחב הפרטי במקום העבודה".

3 צפייה בגלריה
רמי מדהלה. "לא יכולנו להבליג"
רמי מדהלה. "לא יכולנו להבליג"
רמי מדהלה. "לא יכולנו להבליג"
(צילום: פייסבוק)

קראו גם:

בעקבות הבקשה מיהרה העירייה להגיב וטענה: "עם כניסתו לתפקיד, גילה ראש העיר מתן דיל, עירייה המנוהלת עם בור תקציבי עצום, ומאז הוא פועל בשקיפות מלאה ובשיתוף פעולה עם משרד הפנים, ואף הציג תכנית התייעלות מקיפה ומקצועית, אשר תביא בסופו של יום לצמצום הגרעון ולאיזון תקציבי בתוך שנתיים.
"תכנית ההתייעלות כוללת בין היתר הגברת הכנסות, צמצום הוצאות והתייעלות ארגונית, ובכלל זה פיטורי עובדים, דבר אשר באופן טבעי מייצר לחץ אצל ועד העובדים, שפעם אחר פעם מגיש בקשות לסכסוך עבודה. כעת מגיעה בקשה נוספת של ועד העובדים לסכסוך עבודה אשר מציגה טענות משוללות יסוד ומופרכות. כזכור, בקשת הוועד הקודמת לא אושרה ע"י בית הדין.
"ראשית, עיריית רחובות מבקשת להבהיר כי לא הוגשה כל תביעה כנגדה, אלא בקשת צד בסכסוך קיבוצי למתן סעדים זמניים, שהתקבלה במשרדי העירייה.
"עיריית רחובות דוחה מכל וכל את הטענות המועלות בבקשה. לעירייה יש טענות כבדות משקל כנגד אמיתותן של העובדות המצוינות בבקשה ואף לגופו של עניין ובימים הקרובים תגיש את תגובתה המפורטת לבית הדין לעבודה, ואז תתבהר התמונה המלאה".

3 צפייה בגלריה
מאיר דהן. "מתחייבים לשקיפות"
מאיר דהן. "מתחייבים לשקיפות"
מאיר דהן. "מתחייבים לשקיפות"
(צילום: קובי קואנקס)

בעירייה ציינו כי מנכ"ל העירייה, מאיר דהן, הבהיר במייל שנשלח אמש לעובדות ולעובדים, כי הטענות המועלות בבקשה בדבר חדירה למחשבי העובדים הן מופרכות וחסרות בסיס והדגיש, באופן חד משמעי, כי לא בוצעה כל פריצה לתיבות הדואר של העובדים ולא נפגעה פרטיותם בשום צורה.
עוד כתב דהן, כי הנושא נמצא כעת בבדיקה מעמיקה על ידי מומחי סייבר, וטרם התקבל דוח מסכם וכי העירייה מתחייבת לשקיפות מלאה ותעדכן בכל התפתחות עם השלמת הבדיקה".