אחרי שכבר התחלנו להרגיש קרירות של סתיו ואפילו כמה טיפות של גשם, הימים הקרובים מזכירים לנו שעונת המעבר היא הפכפכה. מה מחכה לנו בשבת, ומה התשקיף לקראת ראש השנה?
3 צפייה בגלריה
מזג אוויר לוהט
מזג אוויר לוהט
מזג אוויר קייצי ברחובות
(צילום המחשה: canva)

לפי השירות המטאורולוגי הישראלי, שישי (27/09) מעונן חלקית עד בהיר הצד הקיצי של הסתיו מגיע אלינו עם עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, ברחובות הטמפרטורות ינועו בין 23° ל-31°. . הלילה: בהיר עד מעונן חלקית.

קראו גם:

שבת (28/09) מעונן חלקית עד בהיר, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. 22°-31° ברחובות. מזג אוויר מצוין לים שצפוי להיות רגוע וללא גלים גבוהים (בשורה טובה למתרחצים, פחות טובה לגולשים).

3 צפייה בגלריה
דבש
דבש
מה יהיה מזג האוויר בראש השנה?
(צילום: shutterstock)

בראשון (29/09) מזג האוויר מתחיל להשתנות, תחול ירידה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. בצפון הארץ ולאורך מישור החוף ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל. הטמפרטורות ברחובות: 23°-30°.
ואם אתם מתלבטים לגבי ארוך או קצר בערב ראש השנה שיגיע אלינו ביום רביעי הבא (2.10.2024) התשקיף מלמד על התקררות קלה ומזג אוויר מעונן חלקית, אבל כרגע לא נראית מערכת גשם משמעותית באופק.


3 צפייה בגלריה
קריר וגשום בבת ים
קריר וגשום בבת ים
כמה גשם ירד בספטמבר 2024?
(צילום המחשה: canva)

כמה גשם ירד בספטמבר?


בשירות המטאורולוגי מסכמים את חודש ספטמבר ואומרים: ״גשם בספטמבר, אם יורד בכלל, שמור בעיקר לחלקו האחרון והסתווי, אך הפעם גשם החל כבר בבוקר ה-1 בחודש ובהמשך ירד בצפון מזרח הארץ גשם נוסף מלווה סופות רעמים ב-8 בחודש
"האירועים המשמעותיים יותר היו בשבוע שעבר ב-16-17.9 עם גשמים שירדו בכל מישור החוף צפוני והמרכזי עד קו גוש דן ונכנסו גם פנימה לגליל ולשומרון וביומיים האחרונים בתפרוסת נרחבת עוד יותר שהגיעה עד גבול הנגב. כמויות דו ספרתיות ביומיים האחרונים ירדו לא רק במישור החוף (אייל 15 מ"מ, צופים 14, ניר אליהו) אלא גם במקומות פנימיים יותר כמו רמת צבי 13 מ"מ וקרני שומרון 12 מ"מ.
"הגשם הגיע גם לחבל הבשור (ניר יצחק 5 מ"מ), שם הוא נדיר מאוד בספטמבר ונדיר עוד יותר לפגוש בו בשני חודשי ספטמבר רצופים. גשמים ירדו באירוע זה לראשונה גם באזור הכנרת, רמת הגולן, הרי יהודה, חבל יתיר וצפון הנגב״.
פורסם לראשונה: 06:32, 26.09.24