באמצע הלילה (0:41) החרידו קולות הסירנה את רחובות, ראשון לציון ויישובים רבים נוספים באזור השפלה וגוש דן. דקות ספורות לאחר האזעקות, עדכנו בצה"ל כי "הטיל ששוגר מתימן יורט בהצלחה על ידי מיירט מדגם 'חץ'. האזעקות והפיצוצים שנשמעו הן כתוצאה מתהליך היירוט ומחשש לשברי היירוט". היירוט בוצע ככל הנראה מחוץ לשטח ישראל, בגובה רב".
3 צפייה בגלריה
אזעקות בקריות
אזעקות בקריות
הלילה אזעקה גם ברחובות
(צילום: canva)

אין זו פעם ראשונה שבה המורדים התימנים הח'ות'ים מצליחים לשגר טיל שמפעיל אזעקות באזורנו, רק לפני שבועיים בשעה 6:29 בבוקר יום ראשון שוגר טיל למרכז הארץ שיורט חלקית ושברים ממנו התפוצצו בשטחים פתוחים באזור לוד.
בהודעה מיוחדת שהוציאה עיריית רחובות באמצע הלילה נמסר כי, "לפני זמן קצר נשמעה אזעקה ברחבי העיר. מטרה יורטה בגובה גבוה והופעלו אזעקות בטווח רחב למקרה של שברי ירוט. אין נפילות, אין נפגעים ואין נזק. נכון לעכשיו, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, לימודים כרגיל. צוותי הביטחון והשיטור העירוני ממשיכים לבצע סריקות ברחבי העיר. להזכירכם אין להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומרי נפץ - יש לדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל".

המקלטים הציבוריים ברחובות פתוחים - לרשימת המקלטים המלאה לחצו כאן

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
פיקוד העורף
פיקוד העורף
פיקוד העורף
(צילום מסך: אפליקציית פיקוד העורף)


איך מקבלים התרעות חירום בשבת?


שומרי שבת יכולים לקבל התרעות באמצעות "גל שקט" - תחנות רדיו שמפסיקות לשדר מכניסת השבת ועד יציאתה. במקרה של זיהוי סכנה, תפרוץ התרעה את ההדממה בשידור.
אזור הדרום עד חדרה:
בתחנות קול ברמה וקול פליי – תקבלו התרעה ממוקדת לפי אזורכם בתדרים 92.1 / 104.3 / 105.7 / 107.6 FM
תחנות ארציות בהן יפעל גל שקט בו ישמעו התרעות מכל הארץ:
רדיו כאן מורשת בתדרים 90.5 / 90.8 / 92.5 / 100.7 FM
רדיו גלי ישראל בתדרים 89.3 / 94 / 106.5 FM
אזור דרום:
אשקלון, שדרות, לכיש ועוטף עזה – רדיו דרום בתדר 101.5FM
פורטל החירום הלאומי: ניתן להתחבר לפני השבת לפורטל החירום הלאומי ללחוץ על האייקון של הרמקול ליד לשונית "התרעות" בדף הבית, להגדיר בדף "התרעות" את אזור שהייתכם ולהשאיר את המחשב פעיל במהלך השבת. אם יתרחש ירי רקטות לאזור שהגדרתם, תתקבל התרעה באמצעות צליל ותצוגה על המסך

3 צפייה בגלריה
יירוט כיפת ברזל
יירוט כיפת ברזל
יירוט כיפת ברזל
(צילום ארכיון להמחשה: גיל נחושתן)

הנחיות פיקוד העורף ברחובות


בהמשך ליירוט הטיל באמצע הלילה, ולמרות ההסלמה הנמשכת בצפון ומטחי הירי הנרחבים לכיוון מניפה גדולה של ישובים, בצבא הבהירו כי, "נכון לשלב זה, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף".
כלומר, נכון לבוקר שישי (27.9.2024) רחובות עדיין מוגדרת כאזור של פעילות מלאה. אין הגבלה על פעילויות חינוכיות, לימודים כרגיל, אין הגבלה על התקהלויות וגם לא על מקומות העבודה.
מאחר ומדובר בהנחיות מצילות חיים, חשוב לזכור:
בתוך דקה וחצי מרגע הישמע האזעקה, יש להיכנס לממ"ד או למקלט, ולשהות בו עשר דקות.
אין ממ״ד או מקלט משותף/ציבורי? היכנסו לחדר מדרגות פנימי, ואם אין כזה - היכנסו לחדר פנימי.
בשטח פתוח - התרחקו ככל האפשר מהרכב, שכבו על הרצפה וכסו את הראש עם הידיים.
באזור מיושב - היכנסו למקלט סמוך או לחדר מדרגות פנימי ועלו קומה.
נפלה רקטה באיזורכם? אנא הימנעו מהגעה לזירות, ואין להתקרב או לגעת בשרידי רקטות, העשויים להכיל חומרי נפץ - יש לדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל.
ניתן ורצוי להוריד את יישומון פיקוד העורף שמפעיל התרעות בטלפון במקרה של אזעקה והגדירו התרעה בהתאם למיקומכם.