יוצאים מהסגר: ביום ראשון הקרוב ייפתחו גני הילדים ברחובות, אך הצהרונים לא יחזרו בשלב זה לפעילות. כך הודיעה הבוקר (שישי) עיריית רחובות, לאחר החלטת הקבינט אמש לממש את השלב הראשון בתכנית היציאה מהסגר.
1 צפייה בגלריה
(גני ילדים. אילוסטרציה: shutterstock)
קראו עוד:
בעירייה מספרים כי העירייה נערכה מראש לקראת שלב זה. ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זוהר בלום, הקים צוות מומחים שבו השתתפו רופאים ואנשי החינוך. צוות המומחים הוקם על מנת לייעץ לאגף החינוך כיצד לנהוג בנושאים הנושקים לקורונה ולחינוך.
לאחר פתיחת שנת הלימודים ומיד עם היציאה לסגר, התקיימו ישיבות רבות באגף החינוך יחד עם מפקחות משרד החינוך, הסתדרות המורים והנהגת ההורים, כדי להפיק לקחים מפתיחת שנת הלימודים, ולהכין את מתווה החזרה העתידי לפתיחת מערכת החינוך - לרגע ההחלטה על כך בממשלה.
כדי למנוע מצב של סגירת גני הילדים בשל גילוי חולים מאומתים, הוחלט על צמצום מספר אנשי הצוות בכל גן. בנוסף, עד תחילת דצמבר לא יכנסו לגני הילדים מפעילים חיצוניים. במצב של אנשי צוות הנמצאים בבידוד - הגן ייסגר.
עוד הוחלט כי תתקיים הזנה משותפת בכל גני הילדים בעיר, בכפוף לכך שאיסוף הכספים עבור ההזנה יתבצע על ידי ועד ההורים הנבחר של הגן.
רחמים מלול, ראש העיר: ״עיריית רחובות נערכת לפתיחת מערכת הלימודים העירונית, גם אם חלקית, כבר מתחילת הסגר. יצרנו מתווה עירוני אחראי על מנת למנוע תחלואה ככל שניתן. השקענו את כל המשאבים הנדרשים- ואנו נעשה הכל על מנת לשמור על בריאות הילדים והצוותים".
ממלא מקום ראש העיר, מחזיק תיק החינוך זוהר בלום: ״אנחנו נערכים כבר מזה מספר שבועות לפתיחת מחודשת של הגנים. כדי לשמור על בריאותם של ילדי רחובות והצוותים החינוכיים, קיבלנו מספר החלטות שניישם בעיר, בסיוע צוות מומחים חיצוני שהקמתי. נעשה כל שנוכל על מנת להשאיר את הגנים פתוחים".
כל העדכונים - חדשות רחובות