מספר ימים לאחר האונס המזעזע של תושבת שכונת גולדה, התאגדו מספר תושבים והקימו משמר אזרחי של חברי הקהילה בשם "שומרים על תושבי גדרה 24/7". ארבעה מהם נעצרו הערב, הם הורחקו מגדרה ואחד מהם הוא אב לילדים.
1 צפייה בגלריה
בן גביר בגדרה
בן גביר בגדרה
בן גביר בגדרה
(צילום: אבגוסט מתי)
"יצאנו לסיורים לאחר תיאום עם המועצה, ראש המועצה, קצין הביטחון ובתיאום עם הקבוצות האחרות. בקבוצת הווטסאפ נמצאים שוטרים. בשני סיורים שלנו נתפסו כבר 6 שב"חים. ככל הנראה, זה מציק ומפריע לכמה גורמים, העובדה שאנחנו עושים את העבודה במקום המשטרה והמועצה שלא מתפקדות כמצופה מהן", כך כתבו בקול קורא לתושבי גדרה לבוא הערב בשעה 21:00 מול רחבת המועצה כדי להפגין. הקריאה התבצעה על ידי חבר מועצת גדרה, מורן דהרי.

בן גביר בגדרה לאחר האונס האכזרי
(צילום: אבגוסט מתי)

"הטלפון שלי מוטען 24/7, קורס מפניות וקריאות של תושבים שחוששים לביטחונם. אמש, במהלך סיור בחניון הקאנטרי בשעה 21:30, הגיעו למקום 7 ניידות. צר לי על היחס המזלזל שקיבלנו, כאשר דיברו אלינו בטון לא נעים, פנו אלינו כאילו היינו אחרון הפושעים, כאילו אנחנו אלה שפורצים לבתים, ואמרו לנו בתקיפות "להתפזר, להתפזר". אמרו לנו שאסור לנו להיכנס לבניינים. קיבלנו את ההוראות באהבה, שיתפנו פעולה באופן מלא. כאשר סיירנו באתרים ונתקלנו בחשודים דיווחנו מיידית למועצה ולמשטרה וחיכינו להגעתם", כך כתבו והוסיפו שארבעה מהם הורחקו מגדרה, הטלפונים שלהם נלקחו מהם.

הפגנה בגדרה לאחר האונס
( צילום: אריאלה ששון)

"אנחנו אנשי חוק, מאמינים וסומכים על המשטרה, ואף ביקשנו מניידת להתלוות אלינו לסיורים. בנוסף, לא לקחנו את החוק לידיים ולא פגענו באף אדם. אני קורא לכם לבוא ולתמוך בנו, להתכנס ברחבת המועצה בשעה 21:00. הבקשה: שהמשטרה והמועצה ישתפו פעולה, ויעמדו לצדנו במטרתנו המשותפת - לשמור על ביטחונם של התושבים".
בסוף הקול הקורא הוסיפו: "לשר הבט"ל איתמר בן גביר, אני פונה אליך, שתגן עלינו ותעמוד לצדנו. מצביעיך בחרו בך כדי שתשפר את הביטחון. אנחנו מבקשים ממך להשתמש בחסינות שלך ולהגן עלינו, ולדאוג שהמשטרה תשמור על תושבי גדרה".
קראו גם >>>>
בתגובה לכך קיבלו התושבים הודעה בזו הלשון: "תושבות ותושבי גדרה היקרים, שמי שי גז. ואני מפקד תחנת יבנה. בליל חמישי התרחש אירוע קשה מאוד בגדרה. ליבי עם האשה, ילדיה ובני משפחתה. תחנת יבנה פעלה מייד עם קרות האירוע, תוך זמן קצר נעצר חשוד וכעת מתנהלת חקירה. אני ער לתחושות הציבור ובהתאם לכך תגברנו באופן משמעותי את כוחות המשטרה בגדרה ונמשיך לעשות כך עוד בהמשך. אנא הימנעו מנקיטת פעולות עצמאיות. אנו פותחים את שערינו ומבקשים מכול אחת ואחד מכם להצטרף לשורתינו כמתנדבי המשמר האזרחי, כך תוכלו לתרום באופן מיטבי לביטחון האישי בגדרה.כמפקד התחנה יש לי אחריות מלאה לביטחונכם, אשמח להיפגש ולענות על שאלות באופן אישי וישיר, נוכל כולנו לקיים שיח ושיתוף פעולה".
מהמשטרה נמסר כי, "המשטרה עיכבה אמש לחקירה 4ארבעה תושבי גדרה בחשד לקשירת קשר לביצוע עבירה והסגת גבול ע"י כניסה אל אתרי בניה בעיר, עפ"י החשד במטרה לפגוע בתושבי איו"ש העובדים במקום שוטרי תחנת יבנה זימנו לחקירה 4 תושבי גדרה אשר עפ"י החשד תכננו באמצעות קבוצות ווטצאפ, לחבור יחדיו ולפגוע בבני מעוטים העובדים באתרי בניה בעיר, תוך כניסה למקום בניגוד לחוק ולאחר שהוזהרו ע"י גורמי התחנה יום לפני, לא לקחת את החוק לידיים ולא לפגוע באחרים. בתום חקירתם שוחררו החשודים בתנאים מגבילים, לרבות הרחקה מהעיר לפרק זמן נדרש".