הסיוט של שכונת גולדה בגדרה התממש. ביום שישי האחרון פרץ צעיר מהפזורה הבדואית לבית בו שהתה אם צעירה עם ילדיה, ככל הנראה לאחר שסימן אותה כמטרה, ואנס אותה באכזריות בנוכחות ילדיה. תושבי השכונה שנמצאת בבנייה, ונחשבת לאחת משכונות הדגל באזור זועמים. לדבריהם, השכונה סובלת ממכת פריצות כבר תקופה ארוכה, ולמרות בקשתם להגברת האכיפה, המצב בשטח לא השתנה.
1 צפייה בגלריה
הבית בו התרחש האונס בגדרה
הבית בו התרחש האונס בגדרה
בן גביר הגיע לגדרה
( צילום: אבגוסט מתי)
בבוקר יום שישי גילו תושבי שכונת גולדה בגדרה כי הפחד הגדול שלהם התממש. צעיר מהפזורה הבדואית פרץ לדירה בקומה שנייה של בניין בשכונה, שם שהתה אם צעירה עם ילדיה ואנס אותה. התושבים יצאו להפגין מול ביתו של ראש המועצה יואל גמליאל, והכעס היה גדול במיוחד לאור העובדה שרבים מתושבי השכונה ומהוועד השכונתי התריעו במשך חודשים רבים על הצקות חוזרות ונשנות ותחושת חוסר ביטחון בנוגע ללינת פועלים הבניינים שנמצאים בבנייה בשכונה.
דניאל לביא, תושב השכונה מזה שנה וחצי, המתגורר בה עם אשתו וילדיו, מספר על תחושות קשות ופחד. "ככל שיש ריבוי של בניה יש ריבוי של 'בני דודים' שהפכו להיות תושבים בגדרה", הוא אומר ומוסיף: "הם חיים בדירות שהם בונים, למרות שהם פועלים שהקבלן שלהם אמור לבוא למחסום בבוקר ולאסוף אותם, הם מפרים את זה באופן קבוע ואין אכיפה. כבר למעלה משנה אומרים לראש המועצה לעשות מעשה כי זה יגמר באסון, אבל הוא כמו לא ראיתי לא אמרתי לא שמעתי".
תאר את המציאות בשכונה.
"הם זורקים לפעמים אבנים על הילדים, אבנים קטנות, לא סלעים, שורקים לילדות בנות שמונה או תשע, עושים קולות כמו לכלב לנשים שעושות צעדות והתחושה היא קשה. התרגלנו לפריצות, אין שבוע שאין משהו, או שפורצים לבתים הפרטיים או לדירות, הם הולכים בשכונה כאילו הם בעלי הבית, הם לא מפחדים".
הבוקר (ראשון) כבר הוגברה האכיפה בשכונה. "בדרך להוריד את הילדים לגן ראיתי שני מעצרים של שב"חים. אבל זה לא צריך לקרות לאחר מעשה, הכתובת הייתה על הקיר", אומר לביא.
ביום שישי בבוקר הגיע לשכונה גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. הוא התקבל בהפגנה סוערת ודרישת תושבים להגביר את ביטחון התושבים.

צפו בדברי בן גביר בגדרה >>>
בן גביר בגדרה לאחר האונס האכזרי
(צילום: אבגוסט מתי)

לאחר האירוע החמור פרסם ביום שישי האחרון ראש מועצת גדרה, יואל גמליאל, סרטון לתושבים, ובו גינה את התנהלות המשטרה בנושא הביטחון בגדרה. הוא הפנה אליהם אצבע מאשימה.
על כך הגיבו במשטרה ואמרו: "בהתייחס לדברי הבל וחסרי אחריות של ראש עיריית גדרה, על רקע חשד לאירוע אונס חמור בעיר, אנו מביעים שאט נפש מהניסיון של נבחר ציבור לקושש כותרות והון פוליטי על גבה של קורבן עבירה. מפקד המחוז ערך על רקע האירוע הקשה, הערכת מצב מיוחדת בסיומה ובהתאם לנסיבות, הטיל את החקירה על היחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז מרכז. נמשיך ונפעל בכל המישורים למען שלומם של תושבי העיר וביטחונם".

המונים הפגינו מול ביתו של גמליאל בגדרה >>>
הפגנה בגדרה לאחר האונס
( צילום: אריאלה ששון)


יממה לאחר האירוע המחריד עצרה המשטרה כאמור חשוד באונס, תושב הפזורה הבדואית, ויחד עמו נעצרו מספר קרובי משפחתו במטרה לבדוק את הקשר שלהם לאירוע.
בתגובה לפניית "מיינט", גינו הבוקר (ראשון) נציגי המגזר הבדואי בנגב את האירוע החמור והתנערו ממנו, הם אף הבהירו כי מדובר במעשה לא מוסרי ומנוגד לתרבותם. פעיל הזכויות הוותיק למען הבדואים עו"ד שחדה אבן ברי: "עבריין הוא עבריין, אם הם עשו משהו שיקבלו את העונש המגיע להם, זה לא חשוב אם הוא בדואי או אתיופי או אשכנזי או ספרדי, לא לא לעניין".
יחד עם זאת אמר עו"ד אבן ברי כי עצם הפניה למנהיגים מהמגזר יש בה סוג של הפניית אצבע מאשימה כלפי ציבור שלם: "הרי לא פונים לראש העדה האתיופית שיגיב אם היה אתיופי אונס, ולא פונים לראש העדה הקווקזית שייתן תגובה ויתייחס אם זה היה קווקזי, רק אם זה בדואי מתחילים לחפש את האנשים כאילו המנהיגים אחראים על הדבר הזה, יש חוק ומי שאחראי זו המשטרה".

קראו גם:

על פי גורמים במגזר מדובר בחשודים שהם בני משפחה שעבדו יחד, ובקרב נציגי הבדואים יצאה קריאה לתת למשטרה ורשויות החוק לחקור את הפרשה, ולא להעליל עלילות כלשונם בטרם יתבהרו העובדות על ידי גורמי המשפט והאכיפה.
ראש מועצת אל קסום סלאמה אל אטראש פרסם הבוקר הודעת גינוי חריפה ביותר וכתב: ״המעשה הזה הוא חציה של קו אדום והוא בזוי ומגונה גם מבחינת המנהגים של הבדואים. אני מגנה בחריפות את מי שעשה את המעשה המזעזע הזה ומביע תמיכה בנפגעת ובבני משפחתה. החברה הבדואית כולה צריכה להקיא מתוכה אנשים שעושים דברים כאלה״. ראש מועצת אל קסום אמר עוד שהוא מחזק את ידי גורמי האכיפה והביטחון שצריכים לעשות את עבודתם בהקדם האפשרי.
גם ראש עיריית רהט לשעבר, הגיב ואמר:" זה פשע נורא, אבל צריך להסתכל על כל האלימות והפשיעה בכלל החברה, אנחנו בני אדם, מה שכואב ליהודי כואב לערבי צריך לטפל בכל האלימות והפשיעה שפוגעת בכולם".