עורך דין תושב השפלה תובע שני תושבי ראשון לציון שלטענתו חברו יחד כדי למכור לו רכב יוקרה במצג שווא שהרכב במצב מכני טוב. על פי כתב התביעה שהגיש בסכום של 334,627 שקלים, נעשה לו עוקץ.
2 צפייה בגלריה
הציעו לתקן את הרכב בשטחים
הציעו לתקן את הרכב בשטחים
הציעו לתקן את הרכב בשטחים
(המחשה: רונן טופלברג)
עורך הדין ביקש לרכוש לעצמו רכב מסוג מרצדס ונתקל במודעה שפרסמו הנתבעים בפייסבוק. הוא יצר עימם קשר טלפוני והובטח לו באותה שיחה שהרכב חדש וכי מצב המנוע, תיבת ההילוכים והשלדה מצוין. התנהל משא ומתן בין הצדדים במהלכו אף התוודה עורך הדין שזו הפעם הראשונה שהוא רוכש רכב יוקרה, והוא גם ביקש מהם להיות הוגנים עמו בשל חוסר ניסיונו.
הרכב, כך נטען, היה פרטי ולא שייך לחברה, עוד הם טענו שמדובר על רכב שטופל לאורך השנים במוסך מרכזי של מרצדס. סכום רכישת הרכב עמד על 230 אלף שקלים. הקונה רצה לבדוק את הרכב במכון ברחובות, אך התברר שהוא לא בודק רכבי מרצדס והמוכרים הציעו לנסוע למכון בדיקה בחולון, וכך עשו.

2 צפייה בגלריה
נהג מרצדס מכונית יוקרה - תמונה מותאמת פייסבוק
נהג מרצדס מכונית יוקרה - תמונה מותאמת פייסבוק
המנוע החל להעלות עשן
(צילום המחשה: shutterstock)

הרכב עבר בדיקה מקיפה ועורך הדין שילם עבורה 1,500 שקלים, ממצאי הבדיקה היו תקינים, אך לא עבר זמן רב והמנוע החל להעלות עשן, אז גם גילה עורך הדין שישנן בעיות במנוע. במקום לשאת בתיקונים, טענו המוכרים שהם בודקים כל רכב לפני המכירה, ואם הוא מעוניין בטיפול זול במיוחד, הם מציעים לו לתקן את הרכב מעבר לקו הירוק במוסך ביישוב חווארה עימו יש להם קשרים.

קראו גם:

עורך הדין בחר לקחת את הרכב לבדיקה מקיפה, שם גילה תקלות מכניות רבות בהיקף של 23,720 שקלים. עוד הוא גילה שהבעלים של מכון הבדיקה בחולון הוא למעשה מכר של שני סוחרי הרכב ולכן הוא טוען כיום שנעשה לו תרגיל עוקץ. כעת הוא מבקש מבית המשפט שיבטל את עסקת המכר בין הצדדים ושיושבו לו הכספים ששילם עבור הרכב ועבור מפח הנפש שעבר בסכום של 334,627 שקלים.
אם לא יושבו לו הכספים הוא מבקש מבית המשפט שיושב לו החלק היחסי כולל עוגמת הנפש והוצאות המשפט בסכום של 167,643 שקלים.