תושב רחובות הגיש בקשה לאישור תובענה ייצוגית בסכום של מיליוני שקלים נגד עיריית רחובות. לטענתו, העירייה גובה ריבית פיגורים ביחס להיטל השמירה באופן מיידי, כבר מהיום הראשון הקבוע לתשלום, וזאת שלא על פי חוק הריבית שקובע כי על העירייה לתת תקופת חסד של 30 ימים לתשלום היטל השמירה.
1 צפייה בגלריה
פקחים ברחובות. למצולמים אין קשר לכתבה
פקחים ברחובות. למצולמים אין קשר לכתבה
פקחים ברחובות
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
על פי כתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, תושבי העיר רחובות לומדים על החיוב שלהם בהיטל השמירה משורת חיוב ייעודית המופיעה בשוברי התשלום של חשבונות הארנונה, אותם היא שולחת לתושבים באופן דו־חודשי. במסגרת זו היא מוסרת לתושבים לראשונה את שיעור ההיטל ואת המועד שנקבע לתשלום ההיטל, כאשר באותם שוברים גם מפורטים מנגנוני החיוב לפיגורים – "כל פיגור יחויב בריבית והצמדה". אלא שכעת נטען בעתירה כי הפרקטיקה בה נוהגת העירייה היא של גביית ריבית פיגורים ביחס להיטל השמירה באופן מיידי כבר מהיום הראשון הקבוע לתשלום, ובכך היא מפרה את הוראות הדין בכך שהיא לא מעניקה לתושבים את אותם 30 ימי החסד שקבע המחוקק לתשלום ההיטל.
"מדובר באבסורד", נכתב בתביעה, "ככל שהדבר נוגע להיטל השמירה, שכן הנתבעת מחייבת בריבית פיגורים בגין תשלומו בתקופה שבה חברי הקבוצה כלל לא היו מודעים לקיום החיוב".
עוד נכתב כי ייתכן שהתנהלות זו של העירייה היא פועל יוצא של העובדה ששוברי התשלום כוללים סכום אחד לתשלום כולל את שני החיובים (כלומר, סכום אחד המורכב מחיוב הארנונה הקבוע ומחיוב היטל השמירה החד־פעמי), עליו מפעילה העירייה את מנגנון גביית ריבית הפיגורים. הוא הוסיף כי בעוד שהתנהלות זו של הנתבעת בקשר לחיוב ארנונה היא בהתאם לדין, הרי שהתנהלותה בקשר לחיובי היטל השמירה היא בניגוד לדין ללא כל עוררין.
תגובת העירייה: העירייה תגיב לטענות בבית המשפט כמקובל.
כל העדכונים - חדשות רחובות