אחרי שהתרגלנו להשתמש טכנולוגית הבינה המלאכותית (AI) כדי לשאול שאלות, לתכנן טיולים וליצור תמונות, כעת נראה שהיא תגוייס גם לדברים בסיסיים יותר וחשובים לחיי התושבים: פחי אשפה וצואת כלבים שמזהמת את הרחובות.
2 צפייה בגלריה
כלב
כלב
טכנולוגיית בינה מלאכותית תזהה ותדווח
((צילום: shutterstock))

החדשנות כבר מיושמת ונמצאת בעיצומם של תהליכים מתקדמים בעירייה. כמו מערכת הגלים המילימטריים בעיר, חיבור חיישנים של LoRa וטכנולוגיות נוספות.

קראו גם:

כדי להמשיך ולחזק תהליכים אלה, נערך יום עיון מיוחד למנהלי עיריית רחובות, שלמדו על הפיתוחים האחרונים בנושאי חדשנות וטכנולוגיה הרלוונטיים לחיי היום יום, העמיקו בנושא AI, השימושים הטכנולוגיים, מציאות מדומה ומציאות רבודה - וזאת על מנת ליישם את הטכנולוגיה העתידנית הזו גם על ניקיון הרחובות ודיווח למוקד על הימצאות מפגעים ברחובות (כמו גללי כלבים) ופחי אשפה עמוסים מדי שחייבים פינוי מיידי.

2 צפייה בגלריה
משאית לפינוי אשפה זבל - תמונת פייסבוק
משאית לפינוי אשפה זבל - תמונת פייסבוק
משאית לפינוי אשפה. בינה מלאכותית תיכנס למערך?
(צילום המחשה: shutterstock)

תשומת לב מיוחדת הוקדשה לדיון בנושא החיבור לתחומי העבודה ויישומים אפשריים בעיסוק המוניציפלי. המשמעות: יתכן ובקרוב הרחובות יהיו נקיים יותר והפחים ירוקנו בלי שנצטרך לדווח לעירייה על עומס זבל, והכל בזכות "הבוטים" שישפרו גם את איכות חיי התושבים.
מאיר דהן, מנכ״ל העירייה: "הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מסחרר, ועלינו לעמוד בקצב. בכוונתי להקים צוות מיוחד לקידום יישומים חדשניים בעבודת העירייה ובכללם השימוש בטכנולוגיות".