הקורונה הביאה לעלייה במספר הנזקקים, וניתן לחוש זאת היטב ברחבי רחובות, ובכמות מקבצי הנדבות שגדלה באופן ניכר.
1 צפייה בגלריה
מקבצים נדבות בצומת ביל"ו
מקבצים נדבות בצומת ביל"ו
מקבצים נדבות בצומת ביל"ו
(צילום פרטי)
קראו גם:
בין מקבצי הנדבות בעיר ניתן לראות פרצופים חדשים ולא מוכרים, וישנם גם כאלה שמסתתרים מאחורי מסכות ומשקפי שמש.
"יצאתי השבוע לסידורים, וארבע פעמים ביקשו ממני כסף", אומרת רינת כהן, תושבת העיר ומתנדבת למען נזקקים, "פעם אחת בצומת ביל"ו ‑ שני חבר'ה צעירים מסתובבים עם קפוצ'ונים ומשקפי שמש ומסכה, עם שלטים עליהם כתוב שהם מתביישים, אבל הם הגיעו למצב של אין ברירה. פעם אחת אישה מאוד מבוגרת ביקשה ממני בתחנת דלק בעיר חמישה שקלים. חמש דקות אחרי זה פנה אלי מישהו בחניון של יוחננוף באיזור התעשייה ואמר שהוא רעב, ואחר כך עוד מישהי מבוגרת בעיר ביקשה כסף ליד המאפייה.
"אין ספק שהקורונה הביאה אנשים רבים למצוקות כלכליות, אבל פה מדובר בעלייה חדה. רק על רחוב הרצל יש שלושה או ארבעה אנשים קבועים שמבקשים נדבות, ועכשיו גם ליד הקניון ובצמתים. המצב מחריף מאוד", היא אומרת, ומוסיפה שתושבי העיר לא יכולים לעמוד בעומס הפניות, כי משפחות רבות מאוד נמצאות במצוקה כלכלית עקב המצב.
פנייה לאחת הנשים המבוגרות שמבקשות נדבות בתחנות הדלק בעיר ממחישה עד כמה המצב קשה. "עד הקורונה הייתי מסתדרת איכשהו עם קצבאות ואנשים טובים שהיו עוזרים לי, אבל עכשיו גם להם אין", היא מספרת. "אני לבד, אין לי מי שיעזור לי ואני מגיעה למצב שאני צריכה לבחור בין אוכל לתרופות".
גילה של האישה קרוב ל־80 והיא פונה לאנשים בבושה גדולה ובנימוס. "אין לי ברירה, לא דמיינתי בחיים שאני אגיע למצב כזה אבל אני רעבה".