שכונת חבצלת בקריית עקרון נהנית משקט ומקרבה לאחד מאזורי הבילוי הגדולים באזור, אם לא בארץ כולה – בילו סנטר. אלפי מבקרים פוקדים את המתחם בחג, בחול המועד ובסופי השבוע, כאשר רבים מהם בוחרים לעשות שימוש בחניות שבשכונה, זאת למרות שיש אלפי מקומות חניה בבילו סנטר עצמו. עם זאת, רבות מהחניות רחוקות, ומי שמעוניינים לחנות קרוב ומכירים את שער השכונה, בוחרים לעבור אותו כשהוא פתוח ולחנות בחניות הרחובות השקטים במשך שעות רבות.
2 צפייה בגלריה
שכונת חבצלת בקריית עקרון
שכונת חבצלת בקריית עקרון
שכונת חבצלת בקריית עקרון
(צילום: אביגיל קדם)
חן, אחד מתושבי השכונה שמאס בתופעה, העלה השבוע פוסט ודרש אכיפה, אליו הצטרפו תושבים רבים אחרים שסובלים גם כן מהתופעה. "השכונה שקטה והיא נמצאת בפאתי קריית עקרון. יש שם מצוקת חניה גדולה גם ככה, אז פתחו את האופציה להחנות בבילו ולבוא ברגל הביתה", הוא מספר. קיימים שערים שמחברים בין השכונה ובין בילו סנטר, ואלה נפתחים בשש בבוקר ונסגרים בשעות המאוחרות של הערב ובשבת עם כניסת השבת.
במקום שתושבי השכונה ייהנו מהחניות שיש בבילו סנטר נוצר מצב הפוך – הם סובלים ממצוקת חניה קשה בשכונה כי מבקרי המתחם נכנסים לשכונה לחנות בחניות המעטות שנותרו. הוא מספר שאנשים נאלצים בשכונת מגוריהם לחנות את הרכבים באדום לבן ועל מדרכות. "פעם היינו מקבלים על זה דוחות והיום המועצה השכילה לרדת מהעניין בשבת. אני פעם ביטלתי דו"ח בטענה שאין לי איפה לחנות, לפעמים הייתי מסתובב סביב הבית רבע שעה או עשרים דקות רק כדי לחפש חניה".
הוא מספר שלא מעט תושבים זועמים על הנושא והם גם התלוננו למועצה על הנושא, "ועדיין לא עושים כלום וזה לא מעניין אף אחד".

2 צפייה בגלריה
עומס בצומת בילו
עומס בצומת בילו
עומס בצומת בילו
(צילום: אביגיל קדם)

קראו גם:

התייחסות מועצת קריית עקרון: "מצוקת החניה ברחבי שכונת חבצלת ידועה למועצה. השכונה נבנתה באמצע שנות ה- 90 כאשר לכל בית אב היה רכב אחד. בשנים האחרונות עשתה המועצה מספר פעולות כגון הוספת כ- 90 מקומות חניה, הגברת האכיפה על חניות במקומות אסורים ועוד. השכונה מאופיינת בחניות פרטיות, כאשר בפועל בעלי חניות מחנים את רכבם ברחוב ולא בחניות הפרטיות שלהם, דבר שמעמיק את מצוקת החניה.
"אנו נמצאים בהידברות שוטפת עם ועד השכונה. בימים אלה עומלת המועצה בתכנון השכונה החדשה ונושא החניות נלקח בחשבון, כשידוע שכל בית אב מחזיק ביותר מכלי רכב אחד. אין לנו אינדיקציה על כך שמצוקת החניה נובעת מבאי בילו סנטר, שכן בבילו סנטר יש המון חניה ואף קרובה יותר לחניות. המועצה עושה הכל על מנת להקל על תושביה, יחד עם זאת קוראת לשיתוף פעולה של התושבים להחנות בחניות הפרטיות שלהם".